دفاع قاطع چمران از سفرهای استانی قالیباف برای کسب کرسی ریاست مجلس یازدهم

کدخبر: ۳۳۶۷۲۹
اقتصادنیوز: عضو شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: نمی‌دانم قالیباف رییس مجلس می‌شود یا نه، من پیش‌گو نیستم بلکه منتظر می‌مانیم که در مجلس چگونه تصمیم‌گیری می‌شود و اکثریت چه کسی را به عنوان رییس مجلس انتخاب می‌کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، مهدی چمران، درباره آمادگی منتخبان مجلس یازدهم و رایزنی‌ها و گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب رییس مجلس، اظهار کرد: طبیعی است که منتخبان برای آشنایی بیشتر به دیدن هم بروند، من در این روند دخالت نمی‌کنم ولی پی‌گیری‌هایی که انجام داده‌ام حاکی از تعامل و تفاهم برای پیشبرد اهداف مجلس شورای اسلامی است.

نائب رییس جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی افزود: ایده‌آل ما شکل‌گیری مجلسی قدرتمند به لحاظ معیارهایی است که اکثریت منتخبان مجلس یازدهم در کلیات و اصول آن همراه و هم فکر هستند و انتظار داریم روند تشکیل مجلس طبیعی، با کمترین چالش و بیشترین بهره باشد.

چمران درباره سفرهای استانی محمدباقر قالیباف برای جلب آرای منتخبان برای کسب کرسی ریاست مجلس یازدهم، گفت: این کار غیرقانونی نیست و برای تسهیل در شکل‌گیری مجلس یازدهم است. در گذشته چنین سفرهایی‌ نبوده، ولی حالا انجام می‌شود و ممکن است در آینده تکرار نشود. یک منتخب مجلس تشخیص داده به استان‌ها سفر کند. ضمن اینکه از کجا معلوم که قالیباف برای ریاست و یا اهداف دیگر به استان‌ها می‌رود؟

این فعال اصولگرا با بیان اینکه تکلیف رییس و هیات رییسه مجلس یازدهم در صحن مجلس روشن می‌شود، افزود: البته رایزنی‌ها و دید و بازدیدهایی که طی روزهای بعد از انتخابات صورت گرفته و هنوز هم ادامه دارد، در جهت‌گیری و شناخت نمایندگان از هم و همچنین انتخاب گزینه ریاست مجلس مفید است و باعث می‌شود وقت مجلس برای این امور گرفته نشود.

چمران یادآور شد: نمی‌دانم قالیباف رییس مجلس می‌شود یا نه، من پیش‌گو نیستم بلکه منتظر می‌مانیم که در مجلس چگونه تصمیم‌گیری می‌شود و اکثریت چه کسی را به عنوان رییس مجلس انتخاب می‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم‌ قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۸ فروردین

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید