حسن بیادی:

محسن هاشمی نمی‌تواند با استفاده از نام پدرش رئیس‌جمهور شود

کدخبر: ۳۳۷۳۸۶
اقتصادنیوز: یک فعال سیاسی گفت: جریان قوی سیاسی پشت محسن هاشمی حضور ندارد و حتی باور نیست که حتی کارگزاران روی طناب او رخت پهن کند.

به گزارش  نامه نیوز: پرونده انتخابات مجلس بسته شد و اواخر اردیبهشت یا اوایل خرداد سال آینده انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود. اصلاح طلبان در کنار دو چهره بالفعل یعنی اسحاق جهانگیری و محمدرضا عارف، روی سایر گزینه ها نیز سبک و سنگین می کنند. از جمله این افراد محسن هاشمی رفسنجانی است که نشان داده می تواند در قامت رئیس جمهور ظاهر شود اما حسن بیادی دیدگاه دیگری دارد.

حسن بیادی در گفتگو با نامه نیوز درباره نامزدی محسن هاشمی رفسنجانی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 گفت: او از دوستان نزدیک من است و اگر در رقابت حضور پیداکنند بیایند خوشحال خواهم شد اما معتقدم به دلیل معضلات سیاسی و اجتماعی و مشکلات بغرنج اقتصادی و عدم موفقیت مدیریت شهری به همراه جریان سیاسی حاکم و بالا بودن نارضایتی مردم حتما نامزد ریاست جمهوری نخواهند شد.

وی افزود: علیرغم بعضی از شایستگی و توانمندیهایی که در آقای محسن هاشمی سراغ دارم اما موضوع نامزدی محسن هاشمی در انتخابات ریاست جمهوری را نباید براساس شاخصه های فردی او ارزیابی کرد بلکه باید در قالب یک جریان سیاسی مورد تحلیل قرار داد. تحلیل بنده این است که یک جریان قوی سیاسی و منسجم با جایگاه مردمی بعنوان پشتیبان و حامی ایشان حضور ندارد و بر این باورم که حتی مجموعه کارگزاران نتوانند کاری برای او انجام دهند.

این فعال سیاسی درباره میزان رأی آور بودن نام مرحوم هاشمی رفسنجانی برای فرزندش در انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: مرحوم آقای هاشمی، چون همه اعتبارش را برای رأی آوری حسن روحانی گذاشت و به دنبال آن جامعه عملکرد دولت آقای روحانی را ناموفق قلمداد می کند بنابراین آقای محسن هاشمی گرچه فرد لایقی است اما نمی تواند با استفاده از نام پدر مرحومش رئیس جمهور شود.

وی با اشاره به ضعیف شدن جریان اصلاحات افزود: فقط پول و شهرت برای کاندیداتوری کافی نیست، بلکه برای رأی آوری باید یک جریان سیاسی قوی و مردمی پشت سر یک نامزد قرار گیرد.

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان صحبت درباره انتخابات ریاست جمهوری 1400 را زودهنگام خواند و تأکید کرد: اگر همین فردا انتخابات برگزار شود و احمدی نژاد و قالیباف نیز تأیید صلاحیت شوند، معتقدم نامزدهای دیگر برای ادامه رقابت کارشان به مشکل می خورند و باید یک فکری اساسی بکنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید