قتل فرزند سفیر پیشین ایران در ایتالیا؛ پلیس: او دلال اسلحه بود!

کدخبر: ۳۶۹۵۰۶
اقتصادنیوز: پلیس ایتالیا روز چهارشنبه ۲۱ اکتبر گزارش داد یک فرد ایرانی به نام فیروز سعید انصاری ، که متولد آمریکاست و تابعیت ایران را دارد در دفتر خود در شهر فورملو به ضرب گلوله کشته شده است.
قتل فرزند سفیر پیشین ایران در ایتالیا؛ پلیس: او دلال اسلحه بود!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز سعید انصاری ، فرزند سفیر پیشین ایران در رم در زمان حکومت پهلوی بود که فردی سرمایه‌دار و ثروتمند به شمار می‌رفت و فعالیت‌های اقتصادی گسترده‌ای را در ایتالیا در دست داشت.

فیروز سعید انصاری، فرزند علینقی سعید انصاری بود که از اسفند ۱۳۵۰ تا شهریور ۱۳۵۶ سفیر ایران در ایتالیا بوده است.

آقای فیروز سعید انصاری در ایتالیا فعالیت‌های اقتصادی گسترده‌ای از جمله فروش خودروهای لوکس و اجاره‌دهنده خودروهای قدیمی به افراد مشهور و فوتبالیست‌ها بوده است. اما در عین حال گفته می‌شود او در زمینه فروش اسلحه نیز فعالیت داشته است.

قاتل، کاوه فلاتی، یک سال قبل راننده سعید انصاری بوده و روز چهارشنبه بعد از مراجعه به دفتر مقتول و تقاضای پول با مقتول درگیر می‌شود و در نهایت سه گلوله به سینه سعید انصاری شلیک می‌کند. فلاتی در ادامه با شلیک گلوله به سر خود خودکشی می‌کند به زندگی خود نیز پایان می‌دهد.

به گزارش روزنامه کوریره ایتالیا، این قتل روز چهارشنبه ۲۱ اکتبر رخ داده است. کاوه فلاتی اخیرا به دلیل سوء سابقه در زمینه قاچاق مواد مخدر تحت تعقیب پلیس ایتالیا بوده و در صورت دستگیری باید راهی زندان می‌شد.

 

گزارش‌ها حاکی است فلاتی از انصاری درخواست پول می‌کند و رد درخواست او از سوی مقتول سبب می‌شود فلاتی ابتدا انصاری را به قتل برساند و در ادامه هم خودکشی کند.

از سوی دیگر روزنامه ریپولیکای ایتالیا گزارش داده که آقای سعید انصاری دو هفته قبل شکایتی از اخاذی را در اداره پلیس رم به ثبت می‌رساند. بر اساس ادعای آقای سعید انصاری، کاوه فلاتی دو هفته قبل به منزل او می‌رود و انصاری را تهدید می‌کند در صورتی که مبلغ مورد نظر را پرداخت نکند، او را خواهد کشت. بر اساس گزارش این روزنامه قاتل سال قبل به عنوان راننده برای مقتول کار می‌کرده است.

 سعید انصاری پیشتر متهم بود که قصد داشته تسلحیات و اسلحه به ایران بفروشد، اما با پیگیری پلیس ایتالیا و همچنین استراق سمع، این معاملات هرگز انجام نشد و تنها روی کاغذ باقی ماند.

هرچند رسانه‌های ایتالیا در ابتدا اعلام کردند ممکن است این جنایت به پرونده فروش اسله به ایران مرتبط باشد اما پلیس ایتالیا این گمانه‌زنی را تایید نکرده و اعلام کرده مدرکی در خصوص ارتباط میان این دو پرونده با یکدیگر موجود نیست.

دفتر آقای انصاری در شهر کوچکی در شمال رم به نام فورملو قرار داشته و مقتول در همانجا با قاتل ملاقات و در نهایت به زندگی این مرد ۶۸ ساله پایان داده است.

خانواده مقتول تایید کرده‌اند که اخیرا آقای انصاری بارها درخواست ملاقات‌هایی از سوی یکی از کارمندان سابق خود که در رم زندگی می‌کند دریافت کرده بود اما اعضای خانواده از جزئیات بیشتر در این خصوص و همینطور آدرس و مشخصات فرد مذکور مطلع نبوده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید