معرفی تنها ایرانی مقیم غزه؛ تنها درخواست او چیست + عکس

کدخبر: ۳۷۸۱۳۸
اقتصادنیوز: قاسم شیاسی معروف به ابوهاشم محافظ پیشین یاسر عرفات، رئیس پیشین سازمان آزادی بخش فلسطین احتمالا تنها شهروند ایرانی است که در نوار غزه به سر می برد.
معرفی تنها ایرانی مقیم غزه؛ تنها درخواست او چیست + عکس

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز او که چهل سال پیش برای پیوستن به سازمان آزادی بخش فلسطین از تهران به مقر آن این سازمان در بیروت، پایتخت لبنان رفت این روزها آرزوی بازگشت به ایران را در سر دارد. سازمان آزادی بخش فلسطین در آن دوران یکی از نیروهای مسلح درگیر در جنگ داخلی لبنان بود. قاسم شیاسی در بیروت با یاسر عرفات آشنا شد و رهبر جنبش فتح از ابوهاشم خواست تا او را همراهی کند.

به این ترتیب قاسم شیاسی محافظ یاسر عرفات و خلیل وزیر معروف به ابوجهاد شد. خلیل وزیر یکی از بنیانگذاران جنبش فتح و فرمانده شاخه نظامی این جنبش بود. او در سال ۱۹۸۸ در تونس در حمله تکاوران اسرائیلی کشته شد.

منابع امنیتی گروه حماس که کنترل نوار غزه را در دست دارد از قاسم شیاسی به عنوان تنها فرد ایرانی که آنها از حضورش در این باریکه اطلاع دارند یاد می کنند. قاسم شیاسی بنا به برگه های هویتی فلسطینی خود ۷۰ ساله است اما اسناد شناسایی ایرانی اش نشان می دهد که او ۷۸ سال دارد.

منبع: یورونیوز 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید