مسئولان کاخ سفید اعلام کردند؛ اولین کاری که پس از خروج ترامپ و خانواده‌اش انجام خواهند داد!

کدخبر: ۳۷۸۵۵۰
اقتصادنیوز: اداره خدمات عمومی آمریکا قصد دارد پس از آنکه ترامپ و تیمش کاخ سفید را ترک کردند، پیش از ورود نامزد حزب دموکرات به آن،‌تمامی بخش‌ها و سطوح آن را تمیز و ضد عفونی کند.
مسئولان کاخ سفید اعلام کردند؛ اولین کاری که پس از خروج ترامپ و خانواده‌اش انجام خواهند داد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، اداره خدمات عمومی آمریکا  اعلام کرد که پیش از آنکه «جو بایدن» (پیروز انتخابات آمریکا از دید رسانه‌های این کشور) وارد کاخ سفید شود تمامی سطوحی که توسط تیم ترامپ لمس شده «کاملا تمیز و ضد عفونی» می‌شود.

بر اساس گزارش نشریه پولیتیکو، ضد عفونی کاخ سفید شامل مبلمان،‌ دستگیره‌های درب، نرده‌ها و کلید و پریزهای روشنایی خواهد بود.

اداره خدمات عمومی اعلام کرد که یک پیمانکار خصوصی نیز با استفاده از روش پاشش ضد عفونی به صورت مه، هرگونه قطرات آلوده را که رایج‌ترین شیوه ابتلا به ویروس کروناست از بین خواهد برد.

ویروس کرونای جدید از طریق قطرات تنفسی و زمانی که فرد مبتلا به ویروس سرفه یا عطسه می‌کند و یا حتی نفس می‌کشد و صحبت می‌کند در هوا منتشر می‌شود.  همچنین این ویروس از طریق لمس سطوحی که پیشتر به این ویروس آلوده شده منتقل می‌شود. ویروس کرونای جدید ساعت‌ها و حتی روزها بر روی سطوح باقی می‌ماند.

تا کنون ابتلای دست کم 40 نفر از تیم رئیس جمهور آمریکا به ویروس کرونا ثبت شده است. از جمله کسانی که به کرونا مبتلا شدند «کیلی مک‌انانی » سخنگوی کاخ سفید و چند نفر از دستیاران «مایک پنس» معاون رئیس جمهور آمریکا بوده است.

در اوایل ماه اکتبر (مهرماه) نیز ابتلای ترامپ و ملانیا،‌ همسرش به ویروس کرونا اعلام شد. ترامپ پس از ابتلا به مرکز درمانی «والتر رید» منتقل شد و چند روز در آنجا بستری بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید