نیویورک‌تایمز خبرداد

حمله بزرگ هکرها به وزارت خزانه داری آمریکا

کدخبر: ۳۷۸۹۸۱
اقتصادنیوز: روزنامه نیویورک تایمز دقایقی پیش گزارش داد که هکرها به وزارت خزانه داری آمریکا حمله کردند که می توان از آن بعنوان یکی از پیچیده ترین و شاید بزرگترین حمله سایبری طی پنج سال گذشته دانست.
حمله بزرگ هکرها به وزارت خزانه داری آمریکا

به گزارش اقتصادنیوزبه نقل از ایرنا، نیویورک تایمز با اشاره به نفوذ در سیستم ایمیل وزارت خزانه داری و وزارت بازرگانی آمریکا توسط هکرها گزارش داد که دیگر موارد نفوذ در حال بررسی و تحقیق است.

دولت ترامپ روز یکشنبه (به وقت محلی) اذعان کرد که هکرهایی به نمایندگی از یک دولت خارجی  به شماری از شبکه های اصلی دولت از جمله در وزارت خزانه داری و بازرگانی نفوذ کرده و به سیستم های ایمیل آنها دسترسی پیدا کردند. 

به دنبال افشای این نفوذ، مقامات امریکا اعلام کردند که در حال بررسی هستند که آیا سایر قسمت های دولت توسط آنچه که به نظر می رسد یکی از پیچیده ترین و شاید بزرگترین حملات به سیستم های فدرال در پنج سال گذشته باشد، قربانی شده اند یا خیر؟ 

 شماری از آژانس های مرتبط با امنیت ملی آمریکا نیز تحت تأثیر این حملات سایبری قرار گرفتند، هرچند مشخص نیست که آیا این سیستم ها دارای  اطلاعات طبقه بندی شده بسیار بالا هستند. 

"جان اولویوت" سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه ای گفت: دولت ایالات متحده از حملات سایبری آگاه است و ما تمام اقدامات لازم را برای شناسایی و اصلاح موارد احتمالی مرتبط با این وضعیت انجام می دهیم. 

وزارت بازرگانی آمریکا بدون نام بردن از مرکز مورد هدف قرار گرفته، تأیید کرد که به یکی از آژانس های این وزارت خانه حمله شد و آژانس امنیت سایبری وزارت امنیت داخلی که رئیس آن در ماه گذشته توسط دستور ترامپ برکنار شد، نیز مورد هدف حملات سایبری قرار گرفته است. 

به گزارش نیویورک تایمز، انگیزه حمله سایبری به وزارت خزانه داری و بازرگانی آمریکا همچنان نامشخص است اما کارشناسان آگاه اعلام کردند که خیلی زود است که بگوییم حملات اخیر چقدر خسارت وارد کرده  و چه مقدار اطلاعات از دست رفته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید