آخرین تلاش‌های ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات

کدخبر: ۳۸۰۲۸۶
اقتصادنیوز: روزنامه نیویورک تایمز دقایقی پیش از آخرین تلاش‌های ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات از طریق اعزام نیروی نظامی به ایالت های مهم خبر داد.
آخرین  تلاش‌های ترامپ برای تغییر نتیجه انتخابات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، نیویورک تایمز به نقل از منابع خود نوشت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا خواستار انتخاب سیدنی پاول معروف به " نظریه پرداز توطئه" به عنوان مشاور ویژه برای تحقیقات در مورد تقلب در انتخابات بوده است.

براساس این گزارش، بعد از مطرح کردن این موضوع که توسط ترامپ در نشست روز جمعه صورت گرفت، بیشتر مشاوران ریاست جمهوری از جمله رودی جولیانی وکیل شخصی وی در حمایت از این طرح عقب نشینی کردند.

نیویورک تایمز در ادامه می نویسد، ترامپ همچنین در این نشست از دستیاران درباره پیشنهاد مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق کاخ سفید برای استقرار نیروهای ارتش ایالات متحده در ایالت های مهم نظر می خواهد.

به نوشته تایمز، این درخواست ترامپ نیز مجدد توسط مشاوران مورد مخالفت قرار می گیرد.

ترامپ در ماه گذشته فلین که به دروغ گفتن به پلیس اف بی آی در زمان انجام تحقیقات در مورد روسیه اعتراف کرده بود را مورد عفو قرار داد.

رئیس جمهوری آمریکا بعد از عدم کسب موفقیت در ارائه دعاوی حقوقی برای تغییر نتایج انتخابات و نپذیرفته شدن طرح های تئوری خود در ایالت های مهم، روز گذشته در شبکه اجتماعی توئیتر از طرفداران خود خواست ۱۷ دی در واشنگتن تظاهرات کنند.

ترامپ در یک پیام توئیتری نوشت: از لحاظ آماری این غیر ممکن است که نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ را ببازم، ششم ژانویه (۱۷ دی ماه) در واشنگتن دی.سی اعتراضات بزرگی (برپا کنید)، آنجا باشید و «تند» باشید.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران مسائل داخلی آمریکا عدم پذیرش شکست از سوی ترامپ در پنجاه و نهمین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را از منظر امنیت ملی تهدید آمیز و خطری برای این کشور  دانسته اند.

ترامپ که تمامی راه های حقوقی برای اثبات ادعای تقلب در انتخابات برای تغییر در نتیجه آرا را  بسته دید، حال با اتکا به برخی از گروه های نژاد پرست و تندرو  که طی ۴ سال گذشته تلویحاً در وقایع مختلف از آنها حمایت کرده بود، تلاش دارد تا وضع را تا پیش از اول بهمن ماه زمان برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری، هرچه بیشتر بحرانی کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید