جلسه ویژه روحانی و قالیباف در پاستور

کدخبر: ۳۸۰۶۹۶
اقتصادنیوز: اخبار رسیده به اقتصادنیوز حکایت از آن دارد که چهره‌های شاخص وتاثیرگذار اقتصادی دولت و مجلس امروز بعدازظهر در جلسه‌ای با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهور و محمدباقر قالیباف رئیس مجلس به مذاکره درباره تغییرات احتمالی بودجه 1400 پرداختند.
جلسه ویژه روحانی و قالیباف در پاستور

به گزارش اقتصادنیوز محور این جلسه که در پاستور در حال برگزاری است، نحوه جبران منابع پس از نامه استیذان رهبری درباره برداشت از صندوق توسعه ملی است.


تازه‌ترین خبرها و تحلیل‌های اقتصادی را در اینستاگرام اقتصادنیوز مشاهده کنید


چند روز پیش رهبری در پاسخ به نامه رئیس‌جمهور تاکید کردند که سهم برداشت از صندوق توسعه ملی در صادرات بالای یک میلیون بشکه نفت به میزان تعیین شده در قانون باشد و برخی از مصارف در نظر گرفته شده از این صندوق از منابع عمومیتامین شود. پیش‌بینی می‌شود اجرای این دستور دست‌کم 40 هزار میلیار تومان از منابع پیش‌بینی شده در لایحه بودجه را تحت تاثیر قرار دهد. در جلسه مذکور قرار است دو طرف درباره نحوه جبران منابع مذاکره کنند. گفته می‌شود مجلس خواهان افزایش حداقل 45 هزار میلیارد تومان به درآمدهای مالیاتی است. در حال حاضر درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده در لایحه بودجه سال آینده، 225 هزار میلیار تومان است با پیشنهاد  مجلس  حدود 20 درصد به درآمدهای مالیاتی افزوده می‌شود.

طبق شنیده‌ها سازمان برنامه‌وبودجه موافق این پیشنهاد است، اما وزیر اقتصاد تاکید دارد، امکان وصول درآمد مالیاتی بیش از 225 هزار میلیار تومان وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید