دونالد ترامپ خطاب به معاونش مایک پنس: دو راه بیشتر نداری

کدخبر: ۳۸۵۸۹۸
اقتصادنیوز: به‌گفتهٔ منابع آگاه، دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهوری ایالات متحده فشار آوردن به مایک پنس، معاون خود برای به چالش کشیدن نتیجهٔ انتخابات در کنگره، وی را لفظا تهدید کرده که دو راه بیشتر پیش پایش نیست.
دونالد ترامپ خطاب به معاونش مایک پنس: دو راه بیشتر نداری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از یورونیوز به‌نوشتهٔ نشریهٔ تایمز دو منبع آگاه که در جریان گفتگوی دونالد ترامپ و مایک پنس قرار داشتند گفته‌اند که آقای ترامپ، روز چهارشنبه و درست پیش از آنکه مایک پنس برای تأیید نتیجهٔ انتخابات راهی کنگرهٔ آمریکا شود، بیش‌ازپیش و البته به‌اشتباه، قانع شده بود که معاونش قدرت آن را دارد که نتیجهٔ انتخابات ریاست جمهوری اخیر را مردود اعلام کند.

از همین رو دونالد ترامپ در آخرین جملاتش پیش از آنکه مایک پنس از دفتر او خارج شود خطاب به وی می‌گوید: «تو در تاریخ یا به‌عنوان وطن‌پرست می‌مانی یا به‌عنوان ب...».

(واژه‌ای که رئیس جمهوری ایالات متحده به‌کار برده در متن گزارش‌ها نیامده اما با توجه به بافت متن و حرف ابتدایی (p) ذکر شده، وی احتمالا واژه‌ای نظیر «بزدل» یا «بی‌جُربزه» را به‌کار برده است.)

کمی بعد وقتی هوادارن افراطی رئیس‌جمهوری آمریکا وارد ساختمان کنگره شدند و نیروهای امنیتی ناگزیر معاون رئیس جمهور را برای حفظ جانش از ساختمان خارج کردند، آقای ترامپ در توییتی نوشت که پنس، مانند معترضان «جرأت» نداشت که دست به عمل بزند. این در حالی است که برخی از تظاهرکنندگان خشمگین فریاد می‌زدند: «باید پنس را دار زد.»

آسیوشیتد پرس

مایک پنس، معاون رئیس جمهوری آمریکاآسیوشیتد پرس

رایان استیر، مشاور پیشین آقای پنس به خبرنگاران گفت که چنین اقدامی در تاریخ سیاسی آمریکا سابقه نداشته که رئیس جمهوری «معاون خودش را این‌طور سپر بلای خودش کند و هوادارنش را تشویق کند او را بگیرند.»

 

دونالد ترامپ و مایک پنس پس از پنج روز سرانجام دوشنبه در کاخ سفید دیداری رودررو داشتند که به گفتهٔ منابع آگاه «بی‌اهمیت» و «نمایشی» بوده است.

یکی دیگر از مشاوران پیشین مایک پنس نیز به خبرنگاران گفت:‌ «پنس از مهملات ترامپ به‌تنگ آمده» و افزود: «او در سخنرانی خود نخواهد گفت گور پدرت دونالد ترامپ، ولی به شیوهٔ خودش تا آخر خط خواهد رفت.»

کارشناسان می‌گویند مایک پنس که خود مایل به نامزد شدن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است، پس از واکنش‌های اخیرش در میان جمهوری‌خواهان از موقعیت بهتری برخوردار شده است.

در هجوم هوادارن دوآتشهٔ دونالد ترامپ به ساختمان کنگرهٔ آمریکا در روز چهارشنبهٔ گذشته، ۴ تن از جمله یک افسر پلیس جان باختند. مجلس نمایندگان آمریکا روز چهارشنبه از معاون رئیس جمهوری خواست با استفاده از اختیارات قانونی‌اش دونالد ترامپ را از کار برکنار کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید