ادعای وال استریت ژورنال درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران

کدخبر: ۳۹۱۰۴۵
یک منابع آگاه مدعی شد که آژانس بین المللی انرژی اتمی در جدیدترین تحقیقات خود شواهدی دال بر وجود فعالیت های هسته ای اعلام نشده از سوی ایران پیدا کرده است.
ادعای وال استریت ژورنال درباره فعالیت‌های هسته‌ای ایران

به گزارش اقتصادنوز به نقل از ایسنا، روزنامه وال استریت ژورنال در گزارشی به نقل از سه دیپلمات که ادعا می کنند از نتیجه تحقیقات آژانس بین المللی انرژی اتمی از دو سایت در ایران مطلع شده اند، آورده است که بازرسان آژانس به تازگی شواهدی به دست آورده اند که نشان دهنده وجود فعالیت های هسته ای اعلام نشده در ایران است.

این روزنامه آمریکایی در گزارش ادعایی خود به نقل از این دیپلمات ها آورده است که نمونه های گردآوری شده در پاییز گذشته از دو سایت در ایران حاوی فلز رادیواکتیو بوده است که می تواند نشان دهد ایران فعالیت هایی در زمینه تسلیحات هسته ای داشته است. این منابع آگاه گفته اند که به طور دقیق از ماهیت یافته های جدید بازرسان آژانس مطلع نیستند.

بنابر این گزارش، مقامات کاخ سفید وزارت امورخارجه آمریکا به درخواست وال استریت ژورنال برای اظهار نظر در این باره هنوز پاسخی نداده اند.

به گزارش ایسنا، این ادعاها در حالی مطرح می شود که مقامات جمهوری اسلامی ایران ضمن تاکید بر ماهیت صرفا صلح آمیز برنامه هسته ای کشورمان، همواره خاطر نشان می کنند که ایران هرگز به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته ای نبوده و نیست.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید