واکنش جالب بایدن به آغاز محاکمه ترامپ در سنا!

کدخبر: ۳۹۱۹۴۲
اقتصادنیوز: رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به شروع محاکمه ترامپ در سنای آمریکا گفت کار من رسیدگی به مردم و جلوگیری از افزایش جان‌باختگان کرونا و ناامنی غذایی است و سنا هم کار خود را دارد.
واکنش  جالب بایدن به آغاز محاکمه ترامپ در سنا!

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، جو بایدن روز سه‌شنبه در حالیکه سنای آمریکا محکمه ترامپ را آغاز و دادستان‌ها و وکلای مدافع استدلال‌های نخستین خود را ارائه می‌دادند، این مطلب را در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره روند استیضاح مطرح کرد.

وی افزود: پیش از این هم به شما گفتم: من یک کار دارم. کار من نگه داشتن مردم است؛ ما در حال حاضر بیش از ۴۵۰ هزار  نفر را از دست داده‌ایم.

رئیس جمهوری آمریکا ادامه داد: اگر اقدام نکنیم، خیلی بیشتر از دست خواهیم داد؛ قاطعانه و سریع رفتار خواهیم کرد. همانطور که گفتم ، بسیاری از مردم در حال جان باختن هستند و بسیاری از کودکان گرسنه خواهند بود.

بایدن اضافه کرد: بسیاری از خانواده‌ها از نظر غذایی ناامن هستند. آنها در مشکل هستند. این شغل من است و سنا هم شغل خود را دارد.

وی اظهار کرد: آنها در شرف شروع آن هستند. من مطمئن هستم که آنها رفتارهای خوبی را انجام می‌دهند و این تمام چیزی است که می‌خواهم درباره استیضاح بگویم.

دونالد ترامپ در ۲۴ دی‌ماه در مجلس نمایندگان آمریکا به اتهام «تحریک برای شورش» استیضاح و پرونده وی برای محاکمه به سنای آمریکا ارسال شد.

این اتهام از آنجا مطرح شد که ترامپ از ۱۳ آبان ماه که انتخابات آمریکا تمام شد به مدت ۲ ماه به طور مداوم، نتیجه انتخابات را زیر سوال برد و مدعی شد که تقلب گسترده صورت گرفته است.

وی در ۱۷ دی‌ماه که قرار بود کنگره، آرای گزینشگران انتخاباتی ایالت‌ها را شمارش و پیروزی جو بایدن را تایید کند، فراخوان اجتماع در مقابل کاخ سفید داد و سپس از جمعیت خواست به سمت کنگره بروند و صدایشان را به جمهوری‌خواهان برسانند.

این موضوع باعث یورش هواداران وی به کنگره و آسیب جانی و مالی در آنجا شد که آمار کشته شدگان آن پنج نفر اعلام شده است.

از این رو، سنای آمریکا بعدازظهر امروز محاکمه وی را آغاز کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید