هشدار جمهوری اسلامی نسبت به تشکیل پیمان دفاعی اسرائیل وعربستان علیه ایران

کدخبر: ۳۹۶۳۰۶
اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در سرمقاله خود نسبت به ایجاد پیمان دفاعی اسرائیل و کشورهای عربی منطقه ابراز نگرانی کرد.
هشدار جمهوری اسلامی نسبت به تشکیل پیمان دفاعی اسرائیل وعربستان علیه ایران

 به گزارش اقتصادنیوز این روزنامه نوشت: شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی24نیوز» از تلاش رژیم صهیونیستی برای ایجاد یک ائتلاف دفاعی-امنیتی شبیه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) با عربستان، امارات و بحرین خبر داده است. در گزارش این شبکه بر این نکته تاکید شده که این ائتلاف با هدف مقابله با تهدید روزافزون ایران در منطقه ایجاد می‌شود. تلاش برای جلوگیری از پیشرفت برنامه‌های هسته‌ای ایران، ازجمله اهداف این ائتلاف دانسته شده است.

براساس گزارش همین شبکه تلویزیونی، منابع سیاسی در خلیج فارس گفته‌اند مذاکره میان مقامات رژیم صهیونیستی با عربستان، امارات و بحرین برای ایجاد این ائتلاف از چند ماه قبل در جریان بوده است. نفوذ جمهوری اسلامی ایران در سوریه، لبنان و عراق، ازجمله نکاتی است که رسانه‌های صهیونیستی با تکیه بر آن تلاش کرده‌اند ایجاد ائتلاف دفاعی-امنیتی میان تل‌آویو و ریاض و ابوظبی و منامه را به بهانه آن توجیه نمایند.

حتی اگر رسانه‌های صهیونیستی و منابع سیاسی خلیج فارس از تلاش مقامات اسرائیلی برای ایجاد یک ائتلاف تحت عنوان دفاعی-امنیتی با عربستان، امارات و بحرین خبر نمی‌دادند، برای هر عنصر سیاسی در منطقه به‌ویژه ما ایرانیان بطور طبیعی وجود چنین تلاشی از ناحیه صهیونیست‌ها کاملاً قابل درک بود. مراجعه به نقشه و موقعیت استراتژیک کشورهای منطقه به روشنی نشان می‌دهد ایران در سرحدات جنوبی خود با کشورهائی که رژیم صهیونیستی درصدد برقراری ائتلاف دفاعی-امنیتی با آنهاست مرزهای مشترک دارد. سران رژیم صهیونیستی برای قدرت دفاعی و امنیتی این کشورها اهمیتی قائل نیستند و ائتلاف با آنها را برای استفاده از بنیه دفاعی آنها نمی‌خواهند. هدف صهیونیست‌ها اینست که به بهانه این ائتلاف، مجوز حضور در مرزهای آبی جنوب ایران را به دست بیاورند و اهداف ضدایرانی خود را دنبال کنند.

مشابه این برنامه را صهیونیست‌ها در مرزهای شمالی و شمال غربی کشورمان دنبال می‌کنند. هم‌اکنون، رژیم صهیونیستی در مناطقی از جمهوری آذربایجان مستقر است و با دولت ترکیه نیز پیمان‌های دوستی، تجاری، سیاسی و امنیتی دارد که به بهانه آنها می‌تواند اهداف خود علیه جمهوری اسلامی ایران را از این مناطق پیگیری نماید. همسایگان شرقی کشورمان نیز مناطق دیگری هستند که صهیونیست‌ها برای استقرار در آنها و استفاده از موقعیت‌هائی که می‌توانند به آنها در دستیابی به برنامه‌های ضدایرانی‌شان کمک کنند تلاش می‌نمایند. این تلاش‌ها حتی در مناطقی از داخل خاک کشورمان نیز به شکل‌های دیگری جریان دارند.

درست است که جمهوری اسلامی ایران از نظر بنیه دفاعی بسیار قدرتمند است و در زمان مقتضی می‌تواند از خود دفاع کند و امنیت خود و حتی کل منطقه را تامین نماید، ولی مسئولان اطلاعاتی و امنیتی ما هرگز نباید از کید دشمن غافل و به قدرت خود مغرور شوند. یکی از برنامه‌های دشمن، استفاده از مناطق همجوار برای نفوذ اطلاعاتی و تحقق اهداف تروریستی در داخل کشورمان است، کاری که در مورد محسن فخری‌زاده انجام داد و او را به شهادت رساند. طراحان برنامه‌های اطلاعاتی و نفوذی رژیم صهیونیستی، بیش از آنکه به حمله نظامی به ایران بیاندیشند درصدد نابود کردن سرمایه‌های علمی و فکری ما برمی‌آیند. آنها این هدف شوم را از طریق عوامل نفوذی خود به اجرا درمی‌آورند. همسایگان جنوبی ما هم به خوبی می‌دانند تامین امنیت آنها و کل منطقه، کاری است که از عهده جمهوری اسلامی ایران برمی‌آید و نیازی به هیچ بیگانه‌ای ازجمله رژیم صهیونیستی نیست. عادی‌سازی روابط با این رژیم غاصب و نامشروع نیز مقدمه هموار ساختن راه برای حضور و نفوذ صهیونیست‌ها در منطقه است و درست به همین دلایل است که مسئولان نظام جمهوری اسلامی باید قبل از آنکه دیر شود، راه را بر این نفوذ ببندند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید