آخوندی: فقیر نیستم، یک زندگی طبقه متوسط را دارم/ هیچ چیزی برای پنهان کاری ندارم

کدخبر: ۴۰۳۲۸۹
عباس آخوندی گفت: یکی از مشکلات من این است که بلد نیستم نقش ایفا کنم. من از دوره جهاد سازندگی همین‌جوری بودم. فکر می‌کنم بزرگترین مشکل فرهنگی که در ایران ایجاد شده و نتیجه همان انحراف در سیاست است، همین ریاکاری است.
آخوندی: فقیر نیستم، یک زندگی طبقه متوسط را دارم/ هیچ چیزی برای پنهان کاری ندارم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، عباس آخوندی، وزیر پیشین راه و شهرسازی که در لیست کاندیداهای احتمالی انتخابات ۱۴۰۰ است، از ریاکاری و سالوس گری در سیاست گلایه کرد و گفت: سالوس‌گری پدر این مملکت را درآورده است.

از او پرسیه می شود آیا واقعا آنگونه که برخی می گویند، پولدار است، و آخوندی پاسخ داد:« برای من مهم نیست که پول‌دار باشم یا نباشم ولی فقیر هم نیستم، الحمدالله یک زندگی طبقه متوسط را دارم و آدم متوسطی هستم»

بخش هایی از این گفتگو را بخوانید؛

*آقای آخوندی! اگر تصمیم قطعی را گرفتید و کاندیدای انتخابات۱۴۰۰ شدید با کدام چهره شما را خواهیم دید؟ می‌خواهید یک چهره ساده زیست از خود نشان دهید یا همین آقای آخوندی که خیلی ها می‌گویند یک وزیر لاکچری در دولت روحانی بوده است؟

من همینی که می بینید هستم، یکی از مشکلات من این است که بلد نیستم نقش ایفا کنم. من از دوره جهاد سازندگی همین‌جوری بودم. فکر می‌کنم بزرگترین مشکل فرهنگی که در ایران ایجاد شده و نتیجه همان انحراف در سیاست است، همین ریاکاری است. 

سالوس گری پدر این مملکت را درآورده است

این چیزها از دوره حافظ بوده است و شما حافظ را که می‌خوانید می بینید تمام آه و ناله‌ی حافظ از همین سالوس‌ها بوده است. آن‌قدر که گویی سالوس‌ها ریشه تاریخی در ایران دارند. سالوس‌گری پدر این مملکت را درآورده است. من دنبال لاکچری بودن و این حرف‌ها نیستم، چون در نهایت باید همانی باشید که هستید.

فقیر نیستم، یک زندگی طبقه متوسط را دارم

*شما واقعا آدم پولداری هستید؟

برای من مهم نیست که پول‌دار باشم یا نباشم ولی فقیر هم نیستم، الحمدالله یک زندگی طبقه متوسط را دارم و آدم متوسطی هستم ولی به نظر من این حرف‌ها همه اش انحراف است.

زندگی من خیلی سالم است، هیچ چیزی برای پنهان کاری ندارم

*ولی در مناظرات می‌تواند شما را به دردسر بیاندازد.

خیر. چون زندگی من خیلی سالم است. یعنی اگر پایش بیفتد و بحث کنیم آن وقت معلوم می‌شود که سالوس‌ها چه پنهان‌کاری‌ها که دارند. چون من هیچی برای پنهان‌کردن از مردم نداشتم و ندارم و نخواهم داشت.

*پس از این شکایت های اخیری که مجلس از شما می‌کند استقبال می‌کنید؟ یعنی نگرانی از این بابت ندارید؟

مگر تا الان نگرانی در من احساس کرده اید؟ (خنده)

آخوندی: دولت احمدی نژاد ۱۰۰ درصد نظامی بود /چیزی برای پنهان کردن ندارم

هیچ ریگی به کفش من نیست، اگر بود ۳ بار استیضاح نمی شدم

*به نظر می رسد این مجلس روی شما زیاد زوم کرده است و به بهانه های مختلف در تذکر و اخطار و شکایت کردن شما را خیلی سیبل قرار می دهد.

چون می دانند که هیچ ریگی به کفش من نیست. اگر کسی ریگی به کفشش باشد اولین کاری که می‌کند سر تعظیم فرود می‌آورد. من اگر ریگی به کفشم بود، مرا ۳ بار استیضاحم نمی‌کردند. و یا خودم استعفا نمی‌دادم.  من خیلی راحت هستم چون همینی هستم که هستم. هیچ چیز پنهانی ندارم و فکر می‌کنم در نهایت در دموکراسی باید به این برسیم که سیاست‌مدار شفاف باشد و دروغ نگوید.

آن کسی که ساختمان ۵ طبقه می سازد و بعد می گوید ساده زیستم، دروغ می گوید

آن کسی که برای خودش یک ساختمان ۵ طبقه می‌سازد و بعد یک کاپشن می‌پوشد و می‌گوید من ساده‌زیست هستم دروغ می‌گوید. این دروغ‌ها را باید کنار بگذاریم، دروغ پدر این مملکت را در آورده است، سالوس و ریاکاری پدر این ملت را در آورده‌است. من با ساخت ساختمان ۵طبقه مشکلی ندارم. مشکل من با تظاهر، ریاکاری، سالوس‌گری و دروغ است.

خیلی از این کسانی که میلیاردها تومان به بانک‌ها بدهکار هستند شما عکس‌های موتور سواری‌شان را هم دارید که دارند با پرچم به این طرف و آن طرف حرکت می‌کنند. اجازه دهیم مملکت آرام باشد، بگذاریم مملکت تولید ثروت کند، این ثروت می‌تواند ثروت اخلاقی و فرهنگی و سیاسی و اقتصادی باشد. پس بگذاریم مملکت ثروت تولید کند. 

والله بالله با سالوس‌گری هیچ ثروتی ایجاد نمی‌شود

منظور من از ثروت کل آن ارزش افزوده‌ای است که یک نفر می‌تواند در این جامعه ایجاد کند. والله بالله با سالوس‌گری هیچ ثروتی ایجاد نمی‌شود. حداقل ثروت ملی ایجاد نمی‌شود. شما می‌بینید که حضرات به کشورهای همسایه می‌روند و تجارت می‌کنند و ملک خرید و فروش می‌کنند بعد  به ایران می‌آیند و در راس جریان مبارزه با فساد قرار می‌گیرند. اصل این سالوس فساد است. و هیچ فسادی برتر از سالوس و ریاکاری و دروغ گویی نیست. پیغمبر گفت مادر تمام گناهان دروغ است. اما آنها به راحتی دروغ می‌گویند و تظاهر می‌کنند که خیلی آدم‌های درست‌کرداری هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید