این جاسوس شماره یک اسرائیلی، می خواهد با ایران بجنگد

کدخبر: ۴۱۶۲۷۶
رسانه‌های منطقه با اشاره به ادعای نخست‌وزیر اسراییل که مهم‌ترین دلیل تغییر رییس موساد را مقابله با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرده بود، نوشتند : رژیمی که توان مقابله با موشک‌های حماس را ندارد و در جنگ غزه مغلوب و تحقیر شد چگونه می‌تواند در مقابل کشور قدرتمندی مانند ایران ایستادگی کند.
این جاسوس شماره یک اسرائیلی، می خواهد با ایران بجنگد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  خبرآنلاین، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه ۳ خرداد درست دو روز بعد از اعلام آتش بس در غزه  «یوسی کوهن» رئیس سابق موساد را برکنار کرد و به جای او «دیوید بارنیا» را به ریاست آن برگزید. این تغییر واکنش های مختلفی را در رسانه های عربی به دنبال داشت.

دراینباره ایرنا گزارش داد: این تغییر در حالی صورت می گیرد که رژیم صهیونیستی بعد از شکست تحقیر آمیز و ناکارآمدی موساد در جنگ ۱۲ روزه با نیروهای مقاومت مجبور به آتش بس شد. اکثر رسانه های منطقه علت این برکناری را از یک سو ناتوانی کوهن رئیس سابق این تشکیلات صهیونیستی در این جنگ برشمرده اند و از سوی دیگر این جابجایی را تلاش دولت در آستانه سقوط نتانیاهو برای سرپوش گذاشتن بر شکست و تحقیر در جنگ غزه ارزیابی کردند.

پایگاه خبری «عربی پست» در این باره نوشت: اطلاعات اسرائیل (موساد) حتی قبل از جنگ غزه نتوانست تاکتیکهای مقاومت فلسطین را برای غلبه بر گنبد آهنین پیش بینی کند.

به نوشته این روزنامه، واضح بود که مشکل اصلی اسرائیل کمبود اطلاعات و عدم کشف تاکتیک های فریبنده  و استتار حماس و جهاد اسلامی به لطف توانایی ساختار نظامی و پنهان داشتن آن  به گونه ای بود که نه چشم سازمان اطلاعات اسرائیل و نه سلاح های ارتش اسرائیل به آن برسد.

شکست اطلاعاتی در جنگ غزه حتی صدای رسانه های صهیونیستی را هم در آورد تا جایی که  «آلوف بن» سردبیر روزنامه "هاآرتص" ، نوشت : برخی از مفسران اسرائیلی خواستار پاکسازی سران ارتش اسرائیل به دلیل عملکرد آنها در جنگ غزه شدند.

عربی پست افزود: آنچه مورد توجه قرار گرفته است تاریخچه ارتباط بارنیا با کار اطلاعاتی علیه ایران و حزب الله بود جایی که او بیشترین فعالیت حرفه ای خود را برای شناسایی و استخدام ماموران موساد در رابطه با این پرونده انجام داد با این حال به نظر می رسد این انتصاب بیشتر در جهت رفع شکست های اطلاعاتی اسرائیل در جنگ غزه صورت گرفته باشد.

پایگاه خبری «المصری الیوم» با انتشار گزارشی با عنوان « جاسوس شماره یک اسرائیل کیست؟»  به زندگی نامه بارنیا پرداخت و نوشت: تصمیم بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل برای انتصاب دیوید بارنیا به عنوان رئیس موساد باعث شد تا موتورهای جستجوگر به جستجوی همه اطلاعات احتمالی درباره این مرد ناشناس که به طور ناگهانی به عنوان جاسوس شماره یک اسرائیل معرفی شد، بپردازند.

این پایگاه خبری افزود:  اسرائیل از افشای هویت رئیس جدید موساد جلوگیری می کند و فقط به مدت شش ماه از وی با حرف «دال» نام می برد. در همین حال یک دادخواست به دیوان عالی اسرائیل مبنی بر اینکه منع نام رئیس موساد فاقد عدالت امنیتی است ارائه شد و از آن پس نام و هویت رئیس جدید موساد در رسانه ها منتشر شد.

مصری الیوم در معرفی بارنیا افزود که وی به زبانهای عربی، عبری، انگلیسی و چند زبان دیگر تسلط کامل دارد و یک دونده آماتور است.

پایگاه خبری «اسلام تایمز» نیز با معرفی رئیس جدید موساد ، نوشت: منابع فاش کردند که رئیس قبلی موساد ،یوسی کوهن، تلاش می کرد تا به یک صندوق سرمایه گذاری  که قرار است در کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله بحرین فعالیت کند، بپیوندد.

این وب سایت بحرینی به نقل از منابع خصوصی گفت که کوهن در حال مذاکره با وزیر خزانه داری سابق ایالات متحده برای پیوستن به این صندوق سرمایه گذاری بود که تحت نظارت آمریکا قرار است تا در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس فعالیت خود را آغاز کند.

این بدان معناست که کوهن در آن زمان که مذاکرات محرمانه ای را  با کشورهای حوزه خلیج فارس مانند عربستان سعودی ، امارات و بحرین داشت و پیش بینی می شود که صندوق سرمایه گذاری دریکی از این کشورها  تأسیس شود ، بحث های مربوط به سرمایه گذاری را هدایت می کرد اما یک منبع نزدیک به کوهن گفت که  هنوز تصمیم نهایی برای پیوستن به آن را نگرفته است.

در همین حال پایگاه خبری «النجاح» درباره بارنیا نوشت: وی در تماس هایی که منجر به توافق نامه های عادی سازی روابط بین رژیم صهیونیستی و امارات ، بحرین ، سودان و مراکش شد، نقش ویژه ای داشت.

بارنیا به عنوان کسی شناخته می شود که به نوشته النجاح تحت حمایت کوهن در موساد ارتقا یافت و اکنون او ژوئن آینده جای او قرار خواهد گرفت.

النجاح افزود: افشای هویت بارنیا پس از تأیید انتصاب نهایی وی توسط کمیته مشورتی اسرائیل صورت گرفت در صورتی که قبلا هویت وی مخفی بود و به نظر می رسد که ماموریت وی طبق گفته نتانیاهو مقابله با پرونده هسته ای ایران است.

این پایگاه خبری در ادامه گفت: نتانیاهو در حال بارنیا را به ریاست موساد برگزیده است که خود اکنون با چالش های زیادی روبرو شده است و رقبای نخست وزیر  برای کنار زدن وی از ریاست ۱۲ ساله  بر کابینه این رژیم به توافق رسیده اند. کسی که علاوه بر اتهاماتی چون فساد،شکست تحقیر آمیز جنگ غزه را نیز  را در کارنامه خود دارد.

خبرگزاری «اسپوتنیک عربی» درباره انتصاب بارنیا به سمت رئیس موساد نوشت: در زمانی که پیام های سیاسی حاکی از پیشرفت چشمگیر مذاکرات ایرانی-آمریکایی در وین است ، اسرائیل گزینه نظامی یک جانبه علیه تهران را در نظر گرفته است.

این خبرگزاری به نقل  از یک تحلیلگر مسائل خاورمیانه افزود: جنگ بین اسرائیل و مقاومت فلسطین میزان ضعف اسرائیل را  ثابت کرد و این رژیم از ترس آینده رئیس موساد را تغییر داده است.

وی اظهار داشت : ماجراجویی نتانیاهو در فلسطین به ویژه در نوار غزه  منجر به شلیک ۵ هزار موشک به سمت تل آویو و دیگر شهرهای سرزمین های اشغالی شد و معلوم نیست اگر آنها بخواهند با ایران مقابله کنند چه وضعیتی خواهند داشت؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک