طالبان در ایران به دست جرخی جریان ها تطهیر میشود

کدخبر: ۴۲۲۶۸۱
یکی از روزنامه های سیاسی به این موضوع پرداخته که دولت مرکزی افغانستان نگاهی بازدارنده به طالبان دارد و این طالبان آن طالبان خشن و تروریست سابق نیست
 طالبان در ایران به دست جرخی جریان ها  تطهیر میشود

نیروهای طالبان در حال پیشروی در افغانستان هستند و هر روز روستاها و شهرهای مختلفی را از تسلط دولت مرکزی خارج می‌کنند، اتفاقی که با بی‌عملی جامعه جهانی وارد فاز نگران‌کننده‌ای شده است. در این بین واکنش برخی چهره‌های ایرانی به این ماجرا تعجب‌برانگیز به نظر می‌رسد. گزارش برگزیده امروز به دلیل وجود چنین نگاهی در یکی از جریان‌های سیاسی ایرانی پرداخته است. این روزنامه تحلیل کرده که دسته‌ای از اصولگراها با این استدلال که دولت مرکزی افغانستان به غرب و آمریکا وابستگی زیادی دارد، به طالبان نگاه بازدارنده برای دولت دارند. آنها اگرچه به شکل واضح از طالبان حمایت نمی‌کنند اما شروع به تطهیر آن کرده‌اند و می‌گویند که این طالبان دیگر آن طالبان خشن و تروریست سابق نیست. 

در اکوایران ببینید : راز حمایت برخی جریان‌ها از طالبان

انتشار گزارش معاملات مسکن در سه ماه اول سال 1400 هم توجه بعضی روزنامه‌ها را به خودش جلب کرد. این‌طور که اعلام شده خرید و فروش ملک در بعضی از مناطق رونق بیشتری داشته و در سه منطقه هم افزایش قیمت مشاهده شده که اینها می‌تواند معنی ویژه‌ای داشته باشد.

 دیروز خبر رسید که رصدخانه‌ای که سال‌ها اهالی نجوم انتظارش را می‌کشیدند افتتاح شده و باعث ورود ایران به جمع کوچک دارنده‌های چنین رصدخانه‌ای شده است اما بعد خبر آمد که این رصدخانه در حالی افتتاح شده که آیینه اصلی آن هنوز آماده نیست. اینجا بود که ذوق‌زدگی جایش را به انتقاد و عصبانیت کاربران شبکه‌های اجتماعی داد. آنها این موضوع را به افتتاح‌های شتاب‌زده در روزهای آخر دولت ربط دادند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید