روش جدید ابراهیم رئیسی برای انتخاب وزرا و معاونانش

کدخبر: ۴۲۴۷۴۰
سامانه انتخاب مدیران درصدد آن است که با افقی بازتر به جریان انتخاب کابینه نگاه کرده و این انتخاب را به دور و بری‌ها بسنده نکند تا از این طریق باندگرایی و انحصارگرایی از بین برود.
روش جدید ابراهیم رئیسی برای انتخاب وزرا و معاونانش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، بیش از 42 سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد و در این سال‌ها در دولت‌ها و مجلس های متعدد شخصیت‌های متعددی در سطوح مختلف از بخشداری و فرمانداری گرفته نمایندگی مجلس و استانداری و شهرداری و مدیرکلی سازمان‌ها و نهاددها بروز و ظهور داشته است. همچنین متخصصین و دانش‌آموختگان کارآمد و متعهد بسیاری در سایه گسترش آموزش عالی در سال‌های پس از انقلاب رشد یافته اند که می توانند در عرصه‌های مختلف مسئولیتی منشا اثر باشند.

 قطعا وقتی یک دولت در طلیعه گام دوم انقلاب اسلامی شکل می‌گیرد، نیازمند ظرفیت‌های متنوع و متعددی است تا بایسته‌های کشور را محقق کند.

مشارکت حداکثری در تصمیم‌گیری‌ها؛ حق قانونی مردم

از سویی نیز صرف نظر از تبارشناسی ایده مشارکت، مشارکت سیاسی محصول زایش فکر دموکراسی در دوران جدید و گستره جهانی و مردم سالاری دینی در ایران پس از انقلاب و همچنین به رسمیت شناختن حق حاکمیت یکایک انسان‌ها در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی خویش است.

امروز شهروندان حق دارند آزادانه یا به واسطه میثاقشان با دولت، در تصمیم‌گیری‌ها و مدیریت سیاسی جامعه مشارکت کنند و اهمیت این موضوع تا جایی است که اکثر نظام های حاکمیتی به بومی‌سازی و سازمان‌دهی حقوقی مشارکت روی آورده‌اند. دولت نیز نقشی اثربخش در فرآیند مشارکت پذیری مردم و ایجاد جامعه مشارکتی دارد که بر اساس بند هشتم اصل سوم قانون اساسی، در حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی - اجتماعی، به آن فعلیت می‌بخشد.

در همین راستا سیدابراهیم رئیسی در خلال تبلیغات‌های انتخاباتی به مردم این وعده را داده بود که مردم را در فرآیند انتخاب مسئولین دولت خود مشارکت خواهد داد. این البته مبتنی بر اصل مشارکت‌دهی حداکثری مردم در حکمرانی هست که قطعا موفقیت بیشتر دولت را منجر خواهد شد. 

روش جدید ابراهیم رئیسی برای انتخاب وزرا و معاونانش /سامانه یاران رئیسی به دنبال چیست؟

حال چند روزی هست که سامانه‌ای به این منظور راه‌اندازی شده تا اشخاص مستعد و دارای ظرفیت یا از طریق خودشان و یا از طریق افرادی که به ظرفیت‌های آنان پی برده‌اند، به این سامانه معرفی شوند تا ماحصل آن احصای تمامی ظرفیت‌های موجود برای انتصاب مدیران کشور باشد.

حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در صفحه اصلی این سامانه خطاب به مردم نوشته است: «با حمد و ثنای الهی و ضمن تشکر و قدردانی مجدد از یکایک ملت بزرگ ایران جهت خلق حماسه باشکوه انتخابات ریاست جمهوری و حسن اعتماد به این بنده خدا و خادم مردم، آنگونه که قبلا نیز بیان کردم اعضای دولت و همکاران بنده بر مبنای شایسته سالاری و براساس شاخص هایی نظیر «کارآمدی»، «فسادستیزی»، «روحیه انقلابی» و «مردمی بودن» انتخاب خواهند شد.

ازآنجا که عمیقا بر این باورم "هرجا زمینه مشارکت مردم در تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها فراهم شود نرخ موفقیت بالاتر می رود"، و همانگونه که وعده داده بودم سامانه ای جهت مشارکت مردم در معرفی اعضای دولت آماده شده است.

از همه نخبگان، فرهیختگان، گروه‌ها، احزاب، تشکل ها و آحاد مردم تقاضا دارم چنانچه فردی با شاخص های فوق الذکر و در تراز دولت مردمی می شناسند نسبت به معرفی وی در سامانه اقدام نمایند.

امیدوارم به لطف و مدد خداوند متعال و پشتوانه مردم تمام ظرفیت‌های دولت را برای ایجاد نهضت بزرگ خدمت به ایرانیان عزیز به کار بندم».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید