کودتا در سودان ناکام ماند/ ۴۰ افسر ارتش بازداشت شدند/ مردم به خیابان بیایند

کدخبر: ۴۴۲۱۴۱
منابع رسانه ای از وقوع یک کودتای ناکام در سودان و بازداشت ۴۰ افسر ارتش این کشور خبر می دهند.
کودتا در سودان ناکام ماند/ ۴۰ افسر ارتش بازداشت شدند/ مردم به خیابان بیایند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، منابع رسانه‌ای از وقوع یک کودتای ناکام در سودان خبر می‌دهند. این خبر پس از آن مخابره شد که تلویزیون رسمی سودان به صورت ناگهانی پخش زنده برنامه های خود را متوقف و اعلام کرد در این کشور کودتایی نافرجام صورت گرفته است.

بنابر گزارش العهد، مقامات سودانی از مردم خواسته اند تا به منظور مقابله با کودتاچیان به خیابان ها بیایند. در همین حال، رسانه های سودانی اعلام کرده اند که تانک های ارتش این کشور تمامی راه های منتهی به پل «ام درمان» در نزدیکی مقر پارلمان را مسدود کرده اند.

سخنگوی شورای انتقالی سودان به تحولات اخیر این کشور واکنش نشان داده و گفته است: سودانی ها به منظور دفاع از کشورشان به خیابان ها بیایند.

در همین ارتباط، شورای حاکمیتی سودان اعلام کرد: کودتاچیان به دنبال بازداشت اعضای شورای حاکمیتی و شورای نظامی بودند. تاکنون چندین افسر در پرونده کودتا بازداشت شده اند. درحال حاضر ارتش کنترل همه جا را به دست گرفته است.

این شورا در ادامه نیز افزود: ارتش تلاش خود را برای بازداشت دیگر عاملان کودتا انجام می دهد. تاکنون قریب به ۴۰ افسر بازداشت شده اند. یک گروه حزبی اقدام به کودتا کرده است. هویت سرتیپ بکراوی که رهبری کودتا را بر عهده داشته است، فاش نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید