اعتراف عربستان علیه اسرائیل/ قطعنامه‌های مشروع بین المللی را نقض می‌کند

کدخبر: ۴۴۳۹۵۱
وزیر خارجه عربستان اعلام کرد رژیم صهیونیستی با پیوستن به معاهده عدم گسترش سلاح هسته‌ای مخالف است و نمی‌خواهد تأسیسات هسته‌ای این رژیم تحت نظارت بین المللی باشد.
اعتراف عربستان علیه اسرائیل/ قطعنامه‌های مشروع بین المللی را نقض می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به مناسبت روز جهانی امحای کامل سلاح هسته‌ای گفت: اسرائیل متأسفانه همچنان با پیوستن به معاهده عدم گسترش سلاح هسته‌ای مخالف است و نمی‌خواهد تأسیسات هسته‌ای آن تحت نظارت آژانس بین المللی انرژی اتمی قرار گیرد و این نقض قطعنامه‌های مشروع بین المللی است.

بنابر گزارش روسیا الیوم، وی گفت: تحقق امنیت و صلح بین المللی از طریق در اختیار داشتن سلاح کشتار جمعی محقق نمی‌شود بلکه از طریق همکاری میان کشورها برای تحقق توسعه و پیشرفت به رغم وجود اجماع بین المللی و تمایل منطقه‌ای بسیاری از کشورهای میانه رو منطقه برای ایجاد خاورمیانه خالی از سلاح کشتار جمعی ممکن است.

فیصل بن فرحان ابراز امیدواری کرد که "تلاش‌های جامعه جهانی درباره این مسئله نتایج چشمگیری در واقعیت داشته باشد و جهانی خالی از هرگونه سلاح کشتار جمعی و تهدیدات آن را به وجود بیاورد تا نسل‌های آتی در امنیت و صلح زندگی کنند."

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید