طالبان به روسیه رفت

کدخبر: ۴۴۸۴۰۶
یک هیئت بلندپایه به منظور شرکت در نشست مسکو عازم روسیه شده است.
طالبان به روسیه رفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، طالبان اعلام کرد هیاتی به ریاست «عبدالسلام حنفی»، معاون نخست‌وزیر این گروه به منظور شرکت در نشست مسکو عازم روسیه شده است.

عبدالسلام حنفی، با اعلام این خبر در توئیتر خود، نوشت یک هیئت بلندپایه به منظور شرکت در نشست مسکو عازم روسیه شده است.

طبق این گزارش، در ترکیب هیات طالبان مولوی عبدالسلام حنفی معاون دوم، مولوی امیرخان متقی سرپرست وزارت خارجه،حاجی نورالدین عزیزی وزیر تجارت، قاری دین محمد حنیف وزیر اقتصاد، و مولوی عبدالرشید شهردار کابل حضور دارند.

قرار است فردا نشستی درباره افغانستان به میزبانی روسیه در مسکو برگزار شود.

نگرانی روسیه در مورد حضور داعش در افغانستان، ایجاد حکومت همه شمول و تعهد کمک های بشردوستانه به مردم افغانستان از جمله موضوعات این نشست خواهد بود. 

همچنین «سعید خطیب‌زاده» سخنگوی وزارت خارجه ایران روز گذشته در نشست خبری با خبرنگاران گفت که ایران در نشست مسکو درباره افغانستان در سطح نماینده ویژه شرکت می‌کند.

در حالی که قرار بود نشست چهارجانبه‌ای در مسکو با حضور نمایندگان کشورهای روسیه، آمریکا، چین و پاکستان درباره وضعیت افغانستان برگزار شود، اما واشنگتن از حضور در این نشست کناره‌گیری کرد.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه گفت نمایندگان این کشور هفته جاری به مذاکرات درباره افغانستان که توسط روسیه برگزار می‌شود، ملحق نخواهند شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، پرایس در این‌باره توضیح داد: «ما در مذاکرات مسکو شرکت نخواهیم کرد. گروه تروئیکا  پلاس، یک انجمن موثر و سازنده بود. ما مشتاقانه منتظر مشارکت در جلسه این گروه در آینده هستیم، اما در موقعیتی نیستیم که این هفته در نشست [طرح مسکو] شرکت کنیم».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید