ادغام ارتش‌های دو کشور مهم اروپایی

کدخبر: ۵۶۴۴۵۵
اقتصادنیوز: نیروی زمینی هلند دارای سه تیپ رزمی است که دو تیپ از آنها قبلاً در ارتش آلمان ادغام شده بودند. این مراسم به مناسبت ادغام آخرین آن‌ها، تیپ 13 سبک هلند متشکل از 3000 سرباز در لشکر 10 پانزر ارتش آلمان است.
ادغام ارتش‌های دو کشور مهم اروپایی

به گزارش اقتصادنیوز در بحبوحه افزایش تهدیدات امنیتی در اروپا، هلند تیپ‌های رزمی خود را در ارتش آلمان ادغام خواهد کرد و به این صورت نیروهای نظامی این دو متحد به یکدیگر می‌پیوندند.

کاجسا اولونگرن، وزیر دفاع هلند روز پنجشنبه در مراسم مشترک نظامی در ویتشوخهایم آلمان گفت: «تهاجم روسیه به اوکراین ما را وارد دوره جدیدی از دفاع جمعی اروپا کرده است.»

بنابر گزارش بلومبرگ، نیروی زمینی هلند دارای سه تیپ رزمی است که دو تیپ از آنها قبلاً در ارتش آلمان ادغام شده بودند. این مراسم به مناسبت ادغام آخرین آن‌ها، تیپ 13 سبک هلند متشکل از 3000 سرباز در لشکر 10 پانزر ارتش آلمان است.

نتیجه این طرح انتقال نیرویی متشکل از 50000 پرسنل نظامی و 8000 سرباز از هلند به آلمان خواهد بود. برنامه‌ی ادغام، شامل کوماندوتروپن، واحد نیروهای ویژه ارتش هلند نمی‌شود.

این ادغام پس از نشست مشترک نمادین کابینه آلمان و هلند در روتردام صورت گرفت ، شهری در هلند که در طول جنگ جهانی دوم به شدت توسط آلمان‌ها بمباران شد.

اولونگرن در نامه‌ای به پارلمان در ماه فوریه گفت که ادغام نیروهای مسلح دو کشور بر حاکمیت ارتش هلند تأثیری نخواهد گذاشت. او گفت که هر دو دولت می‌توانند به طور مستقل در مورد استقرار نیروهای مسلح خود تصمیم بگیرند.

اما به گفته مارتین وینن، فرمانده ارتش سلطنتی هلند، تفاوت‌های فرهنگی بین ارتش آلمان و هلند ممکن است چالش‌هایی ایجاد کند.

وینن هفته گذشته در پارلمان هلند گفت: «اگر یک فرمانده آلمانی تصمیمی بگیرد، این پایان بحث است. ولی وقتی یک فرمانده در هلند تصمیمی می‌گیرد، شروع یک بحث است. اما ما باید به یکدیگر احترام بگذاریم.»

اولونگرن همچنین برخی از تفاوت‌ها را تصدیق کرد، اما گفت: «در پایان، شباهت‌ها بیشتر هستند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید