قیمت بیت کوین، اتریوم و کاردانو افزایش یافت

پنج پالس سخنرانی جروم پائول به بازار طلا

کدخبر: ۴۳۶۴۴۵
اقتصادنیوز: قیمت طلای جهانی به 1820 دلار نزدیک شد. رشد قیمت طلا تحت تاثیر لحن محتاطانه رئیس فدرال رزرو در مورد آغاز تیپرینگ و افزایش نرخ بهره اتفاق افتاد.
پنج پالس سخنرانی جروم پائول به بازار طلا

به گزارش اقتصادنیوز  قیمت طلا در آخرین ساعات معاملات روز پنجشنبه به مرز 1800 دلار نزدیک شد. قیمت طلا در ابتدای معاملات روز جمعه از مرز 1800 دلار عبور کرد. قیمت طلا در طول معاملات روز جمعه رشد کرد و به مرز 1820 دلار نزدیک شد. قیمت طلا در آخرین ساعات معاملات روز جمعه روی 1817 دلار قرار گرفت.  مرز 1820 دلار از نظر تکنیکال برای قیمت طلا با اهمیت است و تحلیل‌گران معتقدند پایدار شدن قیمت طلای جهانی بالای این مرز، به منزله ورود طلا به فاز صعودی است.

علت افزایش قیمت طلا چه بود؟

تحلیل‌گران علت افزایش قیمت طلا را  لحن سخنرانی رئیس فدرال رزرو عنوان می‌کنند، جروم پائول در سخنرانی خود مانند سایر اعضای فدرال به این موضوع اشاره کرد که احتمالا کاهش خرید دارایی (که یک سیاست انقباضی است و به عنوان یک نیروی نزولی بر قیمت طلا اثر می‌گذارد ) در سال جاری آغاز می‌شود، با این وجود چند نکته در سخنرانی او وجود داشت که احتمالا واکنش مثبت قیمت طلا را موجب شد. اول این که لحن سخنرانی وی محتاطانه بود. دوم اینکه بر مسائلی که گونه دلتای ویروس کرونا می‌تواند در فرایند بازسازی اقتصادی ایجاد کند اشاره کرد. سوم اینکه گفت شروع کاهش خرید دارایی به این معنی نیست که فدرال رزرو آمادگی افزایش نرخ بهره را پیدا کرده است، چهارم اینکه گفت با وجود گزارش‌های امیدوارکننده اخیر از بازار کار، میزان اشتغال هنوز با مقدار هدف، فاصله دارد و این زمینه جای زیادی برای کار دارد، مورد آخر نیز این بود که به اعتقاد تحلیل‌گران جروم پائول حرف جدیدی نزد و حرف‌های قبلی را در یک قالب دیگر بیان کرد. به هر روی قیمت طلا در آخرین روز معاملات هفته گذشته به مرز 1820 دلار نزدیک شد و باید دید، آیا طلا در هفته آتی می‌تواند بالای مرز 1820 دلار پایدار شود یا خیر.

بیت کوین

قیمت سه ارز دیجیتال مهم دنیا افزایش یافت

قیمت بیت کوین در ساعت 13 و 22 دقیقه عصر به وقت ایران روی 48 هزار و 954 دلار قرار داشت و بازدهی 24 ساعته آن مثبت بود. سرمایه بازار بیت کوین نیز با این افزایش قیمت به 920 میلیارد دلار رسیده بود.

 قیمت اتریوم نیز در 24 ساعت گذشته حدود 4 درصد رشد کرده بود. قیمت اتریوم در ساعت 13 و 25 دقیقه عصر به وقت ایران روی 3 هزار و 240 دلار قرار داشت و سرمایه بازار آن به 380 میلیارد دلار رسیده بود.

سومین ارز دیجیتال مهم دنیا یعنی کاردانو نیز تغییرات مثبت قیمتی را در 24 ساعت گذشته به ثبت رساند و فاصله خود را از باینانس زیاد کرد. قیمت کاردانو به 2.84 دلار رسیده بود و سرمایه بازار آن روی 92 میلیارد دلار قرار داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید