هیئت بانوان ایرانی در پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر

هیئت بانوان جمهوری اسلامی در راه ژنو!

کدخبر: ۵۸۱۹۳۶
اقتصادنیوز: هیئت بانوان ایرانی در پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر تاکید کرد که تحریم‌ها و اقدامات قهری و غیرقانونی یکجانبه مخل رشد و شکوفایی زنان در عرصه‌های مختلف است.
هیئت بانوان جمهوری اسلامی در راه ژنو!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، خدیجه کریمی مدیرکل امور بین‌الملل معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در نشست تعاملی با «کارگروه تبعیض‌ علیه زنان و دختران» که ذیل دستور کار پنجاه و سومین نشست شورای حقوق بشر برگزار شد، اظهارکرد: جمهوری اسلامی ایران قائل به کرامت ذاتی زنان بوده و اصول ۲۰ و ۲۱ قانون اساسی بر برابری همه اعم از زن و مرد تأکید دارد.

خبر مهم انسیه خزعلی درباره برگزاری مراسم ازدواج آسان

وی با تفکیک موضوع تبعیض در سطوح ملی و بین المللی، پایان دادن به عضویت قانونی جمهوری اسلامی ایران در کمیسیون مقام زن و در خلال نشست دسامبر ۲۰۲۲ را مصداق اعمال تبعیض علیه زنان و مشخصا زنان ایرانی عنوان کرد.

مدیرکل امور بین‌الملل معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: علی‌رغم این تبعیض آشکار و غیرقانونی، جمهوری اسلامی ایران، توانمندسازی زنان و دختران را با سرعت و جدیت بیشتری پیگیری کرده است.

کریمی، ارتقای اشتغال و کارآفرینی پایدار زنان، توسعه اقدامات آموزشی و بهداشتی در تمامی مناطق شهری و روستایی، حمایت از زنان سرپرست خانوار و مواردی از این دست را از جمله دستاوردهای ایران در حوزه مبارزه با فقر و تبعیض علیه زنان عنوان کرد و گفت: این دستاوردها در شرایط تحریمی علیه کشور و علی‌رغم اقدامات قهرآمیز و غیرقانونی یکجانبه که مخل ریشه‌کنی فقر و شکوفایی زنان و دختران ایرانی بوده، به دست آمده است.

بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، هیئت بانوان جمهوری اسلامی ایران مرکب از نمایندگان معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، ستاد حقوق بشر، مجلس شورای اسلامی و وزارت امور خارجه به منظور روشنگری در خصوص تصویر و جایگاه واقعی زنان در نظام جمهوری اسلامی ایران و همچنین مطالبه‌گری حقوق جامعه زنان ایرانی از جامعه بین المللی به نشست ۵۳ شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد به ژنو عزیمت کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید