چرا حرفهای وزیر اقتصاد دولت رئیسی با آمار های همین دولت نمی خواند؟

کدخبر: ۵۹۷۰۹۹
اقتصادنیوز: خاندوزی در حالی از کنترل رشد نقدینگی می‌گوید که آمار بانک مرکزی نشان می‌دهد رشد نقطه به نقطه پایه پولی فروردین‌ماه امسال نسبت به سال پیش به ۴۵ درصد رسیده است.
 چرا حرفهای وزیر اقتصاد دولت رئیسی  با آمار های همین دولت نمی خواند؟

به گزارش اقتصادنیوز هم میهن در این باره نوشت: براساس این گزارش، پایه‌ پولی در فروردین‌ماه ۱۴۰۲ نسبت به ماه مشابه سال قبل با رشد ۴۵ درصدی به ۸ هزار و ۸۷۰ هزار میلیارد تومان رسید که در ۱۵ سال اخیر بی‌سابقه بوده است.

همچنین طبق این گزارش در فروردین‌ماه امسال مانده بدهی دولت به بانک مرکزی ۶۵ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. در گزارش بانک مرکزی آمده نسبت پول به نقدینگی نیز در فروردین‌ماه ۱۴۰۲ به ۲۶ درصد رسیده است.

همچنین در فروردین‌ماه کل پول موجود در اقتصاد حدود یک‌هزار و ۶۷۰ هزار میلیارد تومان و مجموع ارزش شبه‌پول تقریباً ۴ هزار و ۷۵۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

براین اساس بانک مرکزی نرخ تورم ماهانه مردادماه را 4/2 درصد اعلام کرده است، اگر نرخ‌های تورم در محدوده بالاتر از ۲ درصد باقی بماند، تحقق وعده تورم ۳۰ درصدی در پایان سال ممکن نخواهد بود.

معلوم نیست در این شرایط، وزیر اقتصاد چگونه از کنترل رشد نقدینگی گفته و وعده داده تورم نقطه به نقطه تا پایان امسال پایین‌تر از تورم میانگین خواهد بود و در کانال ۳۰ درصد باقی خواهد ماند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید