خبر خوش بیمه‌ای برای مردم / این خدمات درمانی بیمه شد

کدخبر: ۶۰۵۶۴۰
اقتصادنیوز: بهرام عین‌اللهی، ​وزیر بهداشت با بیان اینکه اگر دارویاری اجرا نمی‌شد نمی‌دانستیم امروز با توجه به تحریم‌ها و وضعیت ارزی چگونه می‌شود دارو تهیه کنیم، از پوشش بیمه‌ای تعرفه‌های خدمات روانشناسی خبر داد.
خبر خوش بیمه‌ای برای مردم / این خدمات درمانی بیمه شد

​به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اکوایران، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت در مراسم نکوداشت بیست و نهمین سالروز تصویب قانون بیمه همگانی خبر داده که تعرفه خدمات روانشناسی تحت پوشش بیمه‌ها قرار گرفت و در سامانه‌ها وارد شده است.

وزیر بهداشت اظهار کرده که این خدمات مهم است و خیلی از مشکلات سلامت روان با این خدمات برطرف می‌شود.

نرخ بهره بین بانکی کاهش یافت

به گفته عین‌اللهی، خیلی‌ها به خاطر نداشتن توان مالی برای خدمات روانشناسی مراجعه نمی‌کردند که امیدواریم از این پس مراجعات افزایش پیدا کند. 

وزیر بهداشت اظهار کرده که امروز ما قوی‌ترین حوزه سلامت در منطقه هستیم و در بسیاری از شاخص‌ها با فاصله از کشورهای دیگر قرار داریم و این به خاطر تلاش اساتید و نخبگان بوده است.

عین‌اللهی بیان کرده که شبکه مراقبتی بسیارخوبی است و امیدواریم بیمه‌ها فقط درمان محور نباشند، باید اقدامات بیشتر درجهت پیشگیری باشد.

براساس اظهارات وزیر بهداشت، در اقصی نقاط کشور خدمات بهداشت انجام می‌شود، توسعه کمی و کیفی خوبی در حوزه‌های خدمات سلامت انجام شده و عمده هدف ما پاسخگویی به نیاز جامعه و آمایش سلامت است، در اینجا نقش دانشگاه‌ها به صورت آمایشی اهمیت دارد.

 

پزشکان بدون زیرمیزی خدماتی در سطوح بالا ارائه می‌دهند

عین‌اللهی گفته که امروز پیشرفته‌ترین مراکز درمانی را در ایران داریم، پیشرفته‌ترین مرکز قلب منطقه در کشور ما قرار دارد و پزشکان ما بدون زیرمیزی و چشمداشت‌هایی خدمات در سطوح بالا ارائه می‌دهند. به طور کلی ما به دنبال پیشرفت سلامت در نظام نوین تمدن اسلامی هستیم‌ و باید آماده کار در این جهت باشیم.

وزیر بهداشت تاکید کرده که افزایش پوشش بیمه از کارهای خوب دولت بود که خدمات بیشتری ارائه شود، البته مشکلات اقتصادی این سازمان‌ها را می‌دانیم اما با این وجود با ما همراهی کردند. بالابردن کیفیت خدمات بسیار مهم است و این حق اصلی مردم است که در این راستا ما به سرعت بهترین و جدیدترین درمان‌ها را وارد می‌کنیم.

عین‌اللهی اظهار کرده، یکی از انتظارت از سازمان‌های بیمه‌گر را پرداخت به موقع مطالبات مراکز طرف قرارداد دانست و ادامه داد: نباید معوقات یکساله داشته باشیم که خوشبختانه کار خوبی انجام شده و روند مطالبات کاهشی شده است.

براساس اظهارات وزیر بهداشت، استفاده از خدمات الکترونیک از واجبات است که باید برای آن برنامه ریزی کرد. باید اطلاعات خود را از سلامت مردم بروز نگه داریم و خدمات الکترونیک این اطلاعات را به ما می‌دهد و خوشحالیم که این خدمات اکنون به بیش از ۹۰ درصد رسیده است.

عین‌اللهی تاکید کرده که با تاکید بر اینکه باید طرح سلامت خانواده به بعد پیشگیری اهمیت داده شود و خدمات با کیفیت و عادلانه به مردم ارائه کنیم، در همین مدت تعداد PICU ها به دوبرابر افزایش یافت، ۱۰۶ مرکز درمانی توسعه و تجهیز شد، ۱۵ هزار تخت بیمارستانی بهره‌برداری شد و ۷۰۰۰ تخت هم تا پایان سال بهره برداری می‌شود، ۲۶۵ دستگاه پیشرفته با اولویت منطقه محروم در کشور توزیع شد و ۴۷ مرکز درمان ناباروری در دو سال گذشته افتتاح شد و هیچ استانی نیست که مرکز درمان ناباروری نداشته باشد.  

 

به گفته وزیر بهداشت، حرکت ما به سمت اجرای بیمه همگانی سلامت است و امروزه در ۵ دهک این بیمه انجام شده است و فکر می‌کنم شاید تعداد ناچیزی فاقد بیمه هستند. امروزه جمعا نزدیک ۳۲ میلیون نفر بیمه شده سلامت داریم.

 

برنامه سلامت خانواده؛ اولویت اصلی امسال وزارت بهداشت

عین‌اللهی اظهار کرده که طرح اصلی ما امسال سلامت خانواده است که پزشکی خانواده از اجزا آن است، در پرونده سلامت خانواده که به شکل آزمایشی در ۹۳ شهر در حال انجام است، همه مردم باید با کدملی یک پرونده سلامت داشته باشند که بهورزان و مراقبین سلامت نقش اساسی دارند و خدمات تماما الکترونیک ارائه می‌شود. بیمار در صورت نیاز به سطوح بالاتر خدمتی اراجاع داده می‌شود ‌و نهایتاً اگر کسی از این مسیر بستری شود تا ۹۵ درصد هزینه‌هایش پوشش داده می‌شود که در مناطق روستایی ۱۰۰ درصد خواهد بود.

وزیر بهداشت گفته که ۵ همت (هزار میلیارد تومان) سال قبل و ۷ همت امسال برای صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج در نظر گرفته شد.

عین‌اللهی تاکید کرده که طرح دارویاری هم علی رغم همه مشکلات بودجه‌ای از طرف بیمه‌ها تقبل شد. اگر دارویاری اجرا نمی‌شد نمی‌دانستیم امروز با توجه به تحریم‌ها و وضعیت ارزی چگونه می‌شود دارو تهیه کنیم؟

وزیر بهداشت با تاکید بر بیمه رایگان کودکان زیر ۷ سال از آمادگی هیات دولت برای تصویب آن خبر داده است. 

 

سه خدمت طب ایرانی بیمه می‌شوند

عین‌اللهی اظهار کرده که احتمالا به زودی موضوع پوشش سه خدمت درمان طب ایرانی هم در شورای عالی بیمه تصویب شود. طب ایرانی اگر بیمه نشود خیلی قدرت نمی‌گیرد که باید به آن توجه شود.

وزیر بهداشت اعلام کرده که این روزها کمک‌های خیرین سلامت ۷۵ درصد افزایش یافته و ۲۱ هزار خیر سلامت در کشور شناسایی شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید