چرا فرزندان خانواده های پولدار ، به وسایل همکلاسی های خود دست درازی می کنند؟

کدخبر: ۶۱۳۹۶۵
اقتصادنیوز: عادت خوبی نیست اما بعضی از دانش‌آموزان دست به این کار می‌زنند. سر کلاس هر وسیله‌ای از همکلاسی هایشان روی زمین می‌افتد یا در جامیزی می‌ماند را برمی‌دارند.
چرا فرزندان خانواده های پولدار ، به وسایل همکلاسی های خود دست درازی می کنند؟

به گزارش اقتصادنیوز روزنامه همشهری نوشت:سخت‌تر زمانی است که هنگام زنگ تفریح دست داخل کیف دیگران می‌برند  و آنچه دوست دارند را به کیف خود منتقل می‌کنند. کافی است دانش‌آموزی آنها را حین انجام این کار ببیند. آن وقت است که انگ دزدی به آنها می‌چسبد و مورد مواخذه قرار می‌گیرند.

مسعود مهرابی، کارشناس ارشد مشاوره تربیتی پیشنهاد می‌کند قبل از تنبیه کودک دبستانی بهتر است اولیای مدرسه این موضوع را ریشه‌ یابی کنند.بی اجازه دست زدن به وسایل دیگران یکی از متداول‌ترین مسائلی است که در مدارس دیده می‌شود. البته گاهی اوقات جلوه دزدی پیدا می‌کند. به‌گفته  مشاور  تربیتی، خیلی از این بچه‌ها در خانواده‌های تحصیل‌کرده و متمول به دنیا آمده‌اند و اصلا نیاز مالی ندارند.

مهرابی در این‌باره توضیح می‌دهد: «بی‌توجهی والدین  به نیازهای عاطفی فرزندان، جدایی پدر و مادر، مشکلات مالی، سختگیری و فقر والدین طوری که تامین مایحتاج بچه‌ها ممکن نباشد از مواردی است که موجب می‌شود کودک دست به سرقت بزند.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سهام در روز سه‌شنبه؛

      اقتصادنیوز: امروز برای هفتمین روز معاملاتی متوالی شاخص بورس ریزش کرد.

    کارگزاری مفید