دفاع سایت نزدیک به جبهه پایداری از شلاق رویا حشمتی: باید اجرای شدید چنین احکامی را از مسئولان مطالبه کرد

کدخبر: ۶۲۱۱۹۷
اقتصادنیوز: سایت رجانیوز رسانه نزدیک به جبهه پایداری در تحلیلی به حمایت از اجرای حکم شلاق رویا حشمتی پرداخت.
دفاع سایت نزدیک به جبهه پایداری از شلاق رویا حشمتی: باید اجرای شدید چنین احکامی را از مسئولان مطالبه کرد
به گزارش اقتصادنیوز در این مطلب آمده است: بعد از خبری شدن شلاق زدن رویا حشمتی، هنجارشکن سازمانی، حواشی بسیاری پیرامون آن ایجاد شد؛ در این بین اما مسئله حائز اهمیت، حفظ و اجرای حدود الهی است. آنچه که شرع تعیین کرده «اصالت دارد» و باید اجرا شود. همچنین برخورد با اشاعه دهندگان سازمانی فساد و فحشا نیازمند یک برخورد همه‌جانبه از سوی حاکمیت است. مسئله این نیست که «رویا حشمتی» برای تبلیغ برهنگی در خیابان پول می‌گرفته یا نحوه‌ شلاق زدنش حتی به نحوی نبوده که ردی از آن بر بدن مجرم باقی بماند.
 
ما خیلی وقت است که تکلیف‌مان با این قضایا روشن است؛ نطفه‌ جماعت برانداز و تجزیه‌طلب را با دروغ بریده‌اند. در نظر این جماعت «روایت» جای «حقیقت» را گرفته است.

 پروژه‌ این افراد بالابردن هزینه‌ اجرای حدود الهی در جامعه است؛ پروژه‌ آن‌ها تلاش برای بی‌اثر کردن عاملیت اجتماعی و حاکمیتی است. یعنی وقتی که نیروهای امنیتی و قضایی با اینها برخورد می‌کنند از پروپاگاندای یک‌طرفه رخ داده در فضای مجازی بترسند و با این افراد مماشات کنند. 

مسئله‌ ما مطالبه‌‌ مستمر از قوه‌‌قضائیه برای جدی گرفتن اجرای حدود الهی است. باید اعتماد به نفس را به مسئولان قضایی و امنیتی بازگردانیم. باید از مطالبه‌ مستمر برای برخورد قانونی و اجرای حدود الهی بر مفسدین اقتصادی و دولتی گرفته تا تروریست‌ها و هنجارشکنان حمایت کنیم. از مجلس مطالبه‌ قوانین سختگیرانه‌تر در حوزه‌ مسائل اقتصادی کلان و ترک فعل مسئولان داشته باشیم و هم زمان نیز نسبت به هرگونه دهن‌کجی به قوانین کشور به ویژه قانون حجاب حساس باشیم.

نباید قانون صرفاً برای اخراج کارگران پیمانی فلان پتروشیمی ضمانت اجرا داشته باشد. قانون باید نسبت به «همه» برابر باشد؛ از پاساژهای بالای شهر تا خیابان‌های پایین شهر، از فسادخانه‌های حاشیه هرمز تا کمپ‌های جنگل‌های شمال، از مفسدان سیاسی و اقتصادی تا بنگاه‌داری و گردن کلفتی بانک‌ها، عرصه‌ اعمال قانون و مجازات هنجارشکنان باشد. 
 
باید دولت را از مرض رها شدگی و انفعال خارج کرد اما مسئله این است که بخش بزرگی از این موارد صرفاً بر عهده‌ فلان وزارت خانه یا فلان قوه‌ حاکمه نیست. تمامی این موارد با حضور، حمایت، مطالبه و عاملیت مردم به نتیجه خواهد رسید و مردم ما نیز همواره نشان داده‌اند که در صحنه حضور دارند.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید