آمار مسافران نوروزی پیش‌بینی شد/ چند هزار نفر هواپیما را انتخاب خواهند کرد؟

کدخبر: ۶۳۴۴۷۳
اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوای ایران خبر از پیش‌بینی رشد سه تا پنج درصدی مسافران هوایی در نوروز 1403 نسبت به سال گذشته را داد.
آمار مسافران نوروزی پیش‌بینی شد/ چند هزار نفر هواپیما را انتخاب خواهند کرد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سعید نخجوانی روز چهارشنبه 23 اسفند در مراسم افتتاحیه عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: سال گذشته یک میلیون و ۱۸۱هزار و ۱۲۱ نفر، بخش هوایی را برای انجام سفرهای نوروزی خود انتخاب کردند و پیش‌بینی می‌شود این آمار امسال به یک میلیون و ۲۹۹ هزار و ۲۵۱ نفر در پروازهای داخلی برسد.

وی خاطرنشان کرد: همه ۵۶ فرودگاه زیر نظر شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوای ایران آمادگی پذیرش همه پروازهای داخلی و خارجی را در ایام نوروز دارند و همه امکانات و زیرساخت‌های فرودگاهی برای اعزام و پذیرش مسافران فراهم شده است.

خبر مرتبط
فوری/وضعیت قیمت بلیت پروازهای نوروزی معلوم شد

اقتصادنیوز: سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: قیمت بلیت پروازهای نوروزی تغییر نمی کند و همچنان بلیت ها براساس نرخنامه اردیبهشت ماه امسال عرضه می شود.

نخجوانی همچنین از انجام برنامه پایش کیفیت خدمات به مسافران در فرودگاه‌ها خبر داد و گفت: این برنامه روز جمعه آینده در فرودگاه مشهد به عنوان نخستین فرودگاه آغاز می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد شرکت‌های هواپیمایی به شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوای ایران بدهی دارند که رقم آن حدود دو هزار  میلیارد تومان است. البته این مساله مانع خدمات‌دهی به این شرکت‌ها در ایام نوروز نمی‌شود.

در ادامه "محمد حسین آجیلیان" مسوول عملیات نوروزی شرکت فرودگاه‌ها افزود: عملیات نوروزی از ۲۴ اسفند آغاز شده و تا ۱۸ فروردین ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: پیش‌بینی‌های هواشناسی حاکی از وقوع بارندگی‌هایی در ایام نوروز است و بر این اساس تاخیر در برخی پروازها احتمال می‌رود.

آجیلیان تاکید کرد: مسافران هرگونه پیشنهاد و انتقاد خود را در سامانه حقوق مسافری درج و کد رهگیری دریافت کنند و در هر حال مسافران باید از پاسخ‌های ایرلاین‌ها مجاب شوند.

وی به تقارن ماه مبارک رمضان و نوروز امسال اشاره کرده و گفت: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، باید حرمت این ماه مبارک حفظ شود.

همچنین "محمد مهدی افشاری" مسئول کیفیت خدمات فرودگاهی در این نشست خاطرنشان‌کرد: طرح سنجش و پایش کیفیت ارائه خدمات فرودگاهی در همه فرودگاه‌ها با محوریت فرودگاه‌های پر ترافیک و بین‌المللی در اولویت است که به طور مستمر در همه ایام سال به ویژه نوروز در ۱۰ حوزه اصلی ارائه خدمات به انجام پایش می‌پردازد.

وی اظهار داشت: سامانه پیامکی ۱۰۰۰۷۰۶۹ به عنوان سامانه ارسال پیشنهادات و انتقادات از میزان رضایتمندی سفر در نظر گرفته شده است و در ۵۴ فرودگاه کشور نماینده انحصاری برای پاسخگویی به نظرات مردم پیش‌بینی شده است که به صورت ۲۴ ساعته پاسخگوی مسافران خواهند بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید