جشن سالگرد طلاق؟!

کدخبر: ۲۱۰۷۷۲
مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی البرز گفت: امروزه فرهنگ ناصحیحی در بین افراد جاافتاده و آن برگزاری جشن طلاق و حتی سالگرد طلاق است، این خلاف ایده‌های اسلامی است و به نوعی خود جشن طلاق باعث رواج طلاق می‌شود و قبح مسئله از بین می‌رود.

حجت‌الاسلام سید عباس مسعودی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا با اشاره به اهمیت موضوع ازدواج جوانان گفت: پیامبر(ص) ازدواج را سنت خود دانسته‌اند و بیان کرده‌اند هرکسی بدین سنت عمل نکند از ایشان نیست.

وی با بیان اینکه پیشتر سن ازدواج خانم‌ها در سنین 16 تا 20 بود و برای پسران 22 تا 25 سال افزود: اما اکنون به دلیل هجوم فرهنگ بیگانه، خانواده‌ها انتظار دارند فرد هنگام ازدواج دارای شغل، اتومبیل ومنزل باشد، در حالیکه همین افراد در گذشته هنگام ازدواج هیچ یک از این موارد را نداشته‌اند.

مسعودی ادامه داد: خود این مسئله می‌تواند یکی از دلایل طلاق باشد؛ بسیاری از افراد به دلیل این که برای زندگی خویش زحمتی نکشیده‌اند، به محض رویارویی با کوچکترین مشکل به طلاق روی می‌آورند در صورتی که اگر زندگی با همت طرفین ساخته شود، قوامی چندین برابر خواهد داشت.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی البرز با تاکید بر اهمیت همخوانی خانوده طرفین در ازدواج خاطرنشان کرد: امروزه اغلب همخوانی بین امکانات و تحصیلات مورد توجه قرار می‌گیرد و همخوانی دینی گاها به فراموشی سپرده می‌شود، در حالیکه افراد به لحاظ دینی باید با یکدیگر سازگاری داشته باشند.

مسعودی در ادامه افزود: از آنجایی که ما با دو فرد با دو دیدگاه و طرز فکر متفاوت مواجه هستیم، زندگی هیچ کسی بدون اختلاف نیست و شاهکار این است که افراد میزان تحمل فردی خود را بالا برده و به مدیریت اختلاف نظرها بپردازند.

وی تصریح کرد: معمولا افراد در سنین بالا با این منطق که دارای شخصیت هستند، به دنبال این هستند که حرف خود را اصطلاحا به کرسی بنشانند و این مسئله باعث بروز اختلاف می‌شود، درحالیکه در زندگی مشترک افراد باید با یکدیگر کنار بیایند.

وی به اقدامات سازمان تبلیغات در زمینه ازدواج جوانان اشاره کرد و افزود: سازمان تبلیغات در زمینه ازدواج و آسیب‌های مربوط به طلاق اقدام به اعزام مبلغ به سرتاسر استان کرده و افراد روحانی و کارشناس‌هایی را در اختیار دستگاه‌های مربوط اعم از دادگستری و بهزیستی قرار داده است. در سرتاسر استان نیز مبلغان در جهت تبلیغ و تسهیل امر ازدواج در مساجد و مدارس و گفتمان‌ها درحال فعالیت هستند.

مسعودی خاطرنشان کرد: درمجموع فعالیت‌های ما در سه حوزه تشویقی، تبلیغی و فرهنگی می‌گنجد که البته به تنهایی کفایت نمی‌کند.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان در خصوص آمارهای مربوط به ازدواج و طلاق نیز اظهار کرد: به آمارهای ازدواج و طلاق که هرساله اعلام می‌شود نمی‌توان تکیه کرد؛ مثلا باید توجه کرد، افرادی که در سال 96 طلاق گرفته‌اند، در چه سالی ازدواج کرده‌اند و چه میزان از این طلاق‌ها به ازدواج مجدد ختم شده است، در این صورت کمی در وضع آمارهای موجود بهبود حاصل می‌شود ؛ هرچند که این مقدار هم برای یک جامعه اسلامی زیاد است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید