سفیر جدید انگلیس با انگیزه تقویت روابط با ایران آمده است!

کدخبر: ۲۱۱۵۳۹
اقتصاد نیوز: «راب مک‌کر» (Rob Macaire) سفیر جدید انگلیس در ایران در حساب توییتری خود از ورود با انگیزه به تهران خبر داد و نوشت: مشتاقانه منتظرم به منظور تقویت روابط دو جانبه با دولت جمهوری اسلامی ایران کار کنم.
سفیر جدید انگلیس با انگیزه تقویت روابط با ایران آمده است!

سفیر انگلیس در ایران: مشتاقانه منتظرهمکاری با تهران هستم

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا، ماکر که جایگزین نیکلاس هاپتون شده ، نوشته است: به اتفاق خانواده ام و با هیجان زیاد وارد تهران شده ام تا ماموریت جدید خود را شروع کنم. مشتاقانه منتظرم تا به منظور تقویت روابط دو جانبه و روی موضوعات بسیار مهمی که در مقابل ایران و منطقه قرار دارند با دولت جمهوری اسلامی ایران کار کنم.
وی با ابراز تمایل برای همکاری با دولت ایران روی موضوعات بسیار مهم، اعلام کرد: در شرایطی که چالش های بین المللی متعددی در منطقه وجود دارد، خوشحالم می توانم نماینده دولت بریتانیا در ایران باشم. بخشی از هدف من در اینجا فراهم کردن زمینه برای روشن کردن کارهایی است که این سفارت انجام می دهد.
سفیر جدید انگلیس در ایران همچنین نوشته است: روز 9 اردیبهشت از آقای الستر برت، معاون وزیر امور خارجه بریتانیا در تهران استقبال کردیم که با همتای ایرانی خود آقای عراقچی (معاون سیاسی وزیر خارجه ایران) ملاقات وهمانند ملاقات قبلی شان در اسفندماه گذشته در لندن مذاکرات مهمی در باره برجام، مسائل منطقه و روابط دو جانبه داشتند.
بوریس جانسون وزیر امور خارجه انگلیس در مورد انتصاب ماکر به عنوان سفیر انگلیس در تهران، اعلام کرده بود: ایران نقش مهمی در منطقه خاورمیانه ایفا می کند اما همانطور که در سفرم به تهران در دسامبر گذشته روشن ساختم، این مهم است که اقدامات خود را در مسیری سازنده دنبال کند.
ماکر پیش از این طی اظهاراتی تعامل میان انگلیس و ایران را در جهت برقراری ثبات در خاورمیانه بسیار حائز اهمیت خوانده بود و ابراز امیدواری کرده بود که از طریق همکاری با دولت ایران روابط دو جانبه را تعمیق بخشد و با همکاری شرکای بین المللی توافق هسته ای را حفظ کند.
سفیر جدید انگلیس در تهران دارای دو فرزند است که پیش از پیوستن به وزارت امور خارجه انگلیس در ۱۹۹۰ ، در وزارت دفاع این کشور فعالیت می‌کرد. او در سال‌ های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۲ در سفارت انگلیس در واشنگتن، دبیر اول بخش خاورمیانه و ضدتروریسم بوده و پس از آن به رئیس اداره سیاستگذاری ضدتروریسم وزارت خارجه انگلیس منتقل می شود. او همچنین در سفارت انگلیس در هند و کنیا فعال بوده و آخرین سمتش مدیر ریسک سیاسی شرکت نفت و گاز «بی‌جی» بوده است.

سفیر جدید انگلستان در ایران به همراه خانواده‌اش + عکس

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید