نشریه Conde nast Traveler معرفی کرد

17 مقصد برتر برای سفر خارجی در تابستان 97 + عکس

کدخبر: ۲۱۴۳۷۷
اقتصاد نیوز: نشریه‌ معتبر Conde nast Traveler در گزارشی ۱۷ مقصد را پیشنهاد کرده که افراد می‌توانند در سال جاری میلادی برای سفر انتخاب کنند. حالا خوب است ببینید کدام یک از آنها بیشتر با ذائقه شما سازگار است.
17 مقصد برتر برای سفر خارجی در تابستان 97 + عکس

به گزارش اقتصاد نیوز؛ نشریه‌ معتبر Conde nast Traveler در گزارشی ۱۷ مقصد را پیشنهاد کرده که افراد می‌توانند در سال جاری میلادی برای سفر انتخاب کنند. حالا خوب است ببینید کدام یک از آنها بیشتر با ذائقه شما سازگار است.

 آنتارکتیکا، جنوبگان

آخر هفته

هیچ‌جایی بهتر از جنوبگان برای خنک شدن و آرام شدن در سیاره‌ای که در حال گرم شدن است پیدا نمی‌شود؛ جایی که به ما انگیزه حرکت و فعالیت می‌دهد. اگر شک دارید، می‌توانید از تیم تحقیقاتی پروژه جنوبگان سوال کنید. آنها روی مدت زمان باقی‌ماندن اثرات بازدید از این منطقه سفید و پوشیده از برف تحقیق می‌کنند. هواپیماها و قایق‌ها وظیفه رساندن افراد و مسافران به این منطقه را دارند و مطمئنا اثرات آلودگی زیستی و کربنی آنها در این مکان باقی می‌ماند ولی دیدن این منطقه به‌قدری مهیج و مهم است که شاید بشود بر اثرات منفی‌ روی این منطقه که به سرعت در حال تغییر است، چشم بست.  وقتی به جنوبگان می‌رسید، شاهد آخرین خط مقدم حیات وحش در روی زمین خواهید بود. کوه‌هایی یخی را می‌بینید که به دلیل گرم شدن زمینکم‌کم شکسته و به قطعات کوچکتر تقسیم و شناور می‌شوند. پنگوئن‌ها و مناظری که به محض ورود می‌بینید، به قدری زیبا و الهام‌بخش هستند که نمی‌توانید برای کمک کردن به این قاره کاری نکنید.

 

گوادالاخارا، مکزیک

آخر هفته

معمولا وقتی درباره مکزیک صحبت می‌کنیم، گوادالاخارا جایی است که ارزش صحبت کردن و توجه کردن دارد. مدتی است که این شهر به خاطر وجود بزرگترین فروشگاه داخلی در آمریکای لاتین شناخته می‌شود. همچنین یکی دیگر از مکان‌های مهم این شهر هوسپیچیو کاباناس که در لیست یونسکو نیز قرار دارد است؛ دیوارهای این مکان توسط خوزه کلمنت اوروزکو نقاشی شده است. در چند سال گذشته دومین شهر بزرگ مکزیک به مقصد هنر و طراحی تبدیل شده است. گوادالاخارا در عین حال یکی از مقاصد بزرگ در زمینه غذا و نوشیدنی‌های مختلف است و یکی از بهترین نقاط برای چشیدن طعم این غذاها محله کولونیا لافایته عنوان می‌شود. حتما باید در این محله قدم‌زنان حرکت کنید و از همه‌چیز لذت ببرید. نمونه‌هایی از هنر مجسمه‌سازی مدرن در جای‌جای این محل دیده می‌شود. رستوران‌ها و مغازه‌های زیادی هم در گوشه و کنار دیده می‌شوند.

 

مینیاپولیس، آمریکا

آخر هفته

اگر در مینیاپولیس از هرکسی سوال کنید که چرا به اینجا علاقه دارد مطمئنا با فهرستی از رستوران‌ها، سالن‌های تئاتر و سینما و جاذبه‌های طبیعی روبه‌رو می‌شوید؛ البته یکی از جواب‌ها هم می‌تواند خیلی ساده و مختصر باشد؛ چون مینه‌سوتا خوب است.  این شهر در این زمستان با شروع مسابقات فوتبال شروع به درخشیدن کرد و در انظار ظاهر شد ولی فارغ از فوتبال که شروع و تمام می‌شود، این شهر دیگر چه چیزهایی دارد؟ بهترین سیستم پارکی در تمام کشور، یک مجموعه بزرگ و هیجان‌انگیز از رستوران‌ها و غذاها، پارک پرنس پیزلی که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد؛ جایی که اصطلاحاً به آن ساکت‌ترین محل زمین می‌گویند.

 

نیو اورلئان، آمریکا

آخر هفته

دلایل زیادی وجود دارد که نیو اورلئان را در لیست بازدید هر ساله قرار دهید. جشنواره ماردی گرس در فوریه، فستیوال جاز در آوریل و جشنواره نوشیدنی در ژوئیه همگی باعث جذاب شدن این شهر می‌شوند. ولی در سال ۲۰۱۸ دلیل دیگری هم برای بازدید از این مکان وجود دارد؛ جشن سالگرد ۳۰۰ سالگی این شهر. در این روز تنها کاری که باید بکنید خوش گذراندن است که کار خیلی سختی هم نیست. بین رستوران‌های مختلف و مغازه‌های رنگارنگ حرکت و سعی کنید از فضایی که برای شاد بودن همگان به‌وجود آمده است، لذت ببرید.

 

مالت

آخر هفته

جزیره مالت در سراسر سال گذشته همه‌جای اینستاگرام را پر کرده بود. حتی جهانگردترین دوستان ما هم به آنجا سفر کردند و از سکوهای شیرجه آن لذت بردند. معماری قرن هجدهمی مالت نگاه همگان را به خود خیره کرده بود. انتظار می‌رود در سال ۲۰۱۸پوشش این جزیره بیشتر تمام وقت‌های دیگر شود؛ چرا که در پایتخت ۴۵۰ ساله آن یکی از نامزدهای دریافت جایزه پایتخت فرهنگ در سال جدید میلادی است.  علاوه بر تمام تورها، خود شما هم می‌توانید با یک برنامه‌ریزی ساده از تمام بخش‌های مالت و پایتختش بیشترین لذت را ببرید. می‌توانید با قایق به جزیره کوچک گُزُ بروید و در آن شنا کنید و غذای دریایی کباب‌شده بخورید و وقتی به جزیره اصلی برگشتید از معابد ماقبل تاریخی هاگار کیم دیدن کنید. حتما تا زمانی که در مالت هستید، غذاهای سنتی را امتحان کنید.

 

مجمع‌الجزایر آزور، پرتغال

آخر هفته

اگر به یکی از دوستانتان گفتید که قصد سفر به آزور را دارید و بعد نگاه مات و مبهوت را روی چهره‌اش دیدید، تعجب نکنید. آزور دومین راز کشف‌نشده بعد از ایسلند است. بسیاری از مسافران و جهانگردها هنوز این بهشتِ آتشفشانی را در میان اقیانوس اطلس کشف نکرده‌اند. اما بنظر می‌رسد که این تنهایی و کشف‌نشدن مدت زیادی طول نخواهد کشید؛ چرا که این مجمع‌الجزایر از ۹ جزیره آتشفشانی تشکیل شده و با آبشارها و سواحل سیاه، کوه‌ها و تپه‌های سبز شبیه به یک زمین بازی طبیعی است. افراد می‌توانند در تپه‌ها حرکت و در اطراف دهانه آتشفشان دوچرخه‌سواری کنند. حتی در نهایت می‌توانند با دلفین‌ها شنا کنند و از آب‌های زلال اطراف جزایر لذت ببرند.

 

گرجستان

آخر هفته

تا مدتی قبل اگر به کسی می‌گفتید که می‌خواهید به گرجستان سفر کنید، فکر می‌کرد درباره سرزمین هلو (نام مستعار گرجستان و به نوعی کنایه به پایین بودن سطح کشور) صحبت می‌کنید. ولی امروزه با وجود سرزمین‌های کشف نشده و هتل‌های خوش‌ساخت، همه باور دارند کشوری که پایین کوه قفقاز قرار دارد، جایی بسیار زیبا و دیدنی است. یکی از چیزهایی که گرجستان دارد، نان‌هایی پنیری‌ است که خیلی هم خوش‌عکس‌اند. از جمله کارهای هیجان‌انگیزی که در گرجستان می‌شود انجام داد کشف کردن و غارنوردی در غارهای قدیمی و کهن و پیاده‌روی و گشت و گذار در مسیرهای نه چندان سخت در تپه‌ها است.

 

براتیسلاوا، اسلواکی

آخر هفته

در دسامبر سال ۱۹۹۲ کشور چکسلواکی به دو کشور جمهوری چک و اسلواکی تقسیم شد. در حال حاضر هرچیزی که جمهوری چکدارد، از شهرهای زیبا گرفته تا روستاهای کوچک و دلربا و قلعه‌های قدیمی، اسلواکی هم دارد. تنها تفاوتی که وجود دارد جمعیت تماشاگر این مکان‌ها است. براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی و بزرگترین شهر این کشور بسیار زیباست؛ به حدی که از خودمان سوال می‌پرسیم که چرا این شهر تابه‌حال کشف نشده است؟  این شهر با مجارستان و اتریش هم‌مرز است و با کوهستان‌ها و تاکستان‌های زیادی محصور شده است. برخلاف جاهای دیگر، این شهر چندان در زمینه غذا شهرت ندارد و بیشتر به‌خاطر طبیعت بکر و جذابش به یاد آورده می‌شود. برای مثال اگر از شهر خسته شدید می‌توانید به پارک ملی بهشت اسلواک بروید و تا بالای آبشار حرکت کنید و از آن جا لذت ببرید.

 

کره جنوبی

آخر هفته

غذا و زیبایی سئول و مسابقات زمستانی که در پیونگ‌چانگ برگزار می‌شود، کره جنوبی را جایی مناسب برای گردش می‌کند. این کشور حتی با وجود خشونت و ناامنی که همسایه شمالی‌ برایش ایجاد می‌کند، باز هم با آغوش باز مسافران و گردشگران را دعوت می‌کند. سفرتان را از سئول شروع کنید، آن هم از محله هانام. اگر طرفدار هنر معاصر باشید مطمئنا از این محله و موزه لیومسامسونگ خیلی خوشتان خواهد آمد.  اگر خوش‌شانس باشید و بلیت بازی‌های المپیک زمستانی را داشته باشید، سفرتان کامل می‌شود.

 

چنگدو، چین

آخر هفته

امروزه با وجود راه‌های ارتباطی جدیدی که اضافه شده، رسیدن به چنگدو از همیشه ساده‌تر و راحت‌تر است. این شهر همیشه برای گردشگران جذاب بوده است. اینجا، خانه هات‌پات (نوعی سوپ چینی) در جهان است و همه اعتقاد دارند بهترین شیوه پخت در این شهر وجود دارد. همچنین چیز دیگری که این شهر را مشهور کرده، پانداهایی هستند که در آن زندگی می‌کنند. درواقع بزرگ‌ترین پانداهای جهان در این شهر نفس می‌کشند.

 

کلکته و جزایر آندامان، هند

آخر هفته

برای رسیدن به هند نیاز دارید از جاهای زیادی عبور کنید. ولی مطمئنا به جایی می‌رسید که ارزش دیدن دارد. شرق هند کاملا از شلوغی و ترافیک غربِ آن جدا و دور است. در پایتخت سابق هند یعنی کلکته، به شکل شگفت‌انگیزی با غذاهای سنتی و رنگارنگ و خوش بو مواجه می‌شوید؛ خیابان‌هایی با بوتیک‌ها و خانه‌هایی که کنار هم قرار گرفته‌اند و پیچیدگی خوبی ایجاد کرده‌اند.

 

پترا، اردن

آخر هفته

شرایط در خاورمیانه بحرانی و به‌هم ریخته است و همین موضوع باعث شده که تعداد بازدیدکنندگان از اردن نسبت به سال‌های گذشته افت داشته باشد. دلیل دیگری هم البته وجود دارد؛ ایالات متحده آمریکا اردن را در بین مقاصد خطرناک که در آنها خطر ترور و مرگ وجود دارد قرار داده است. با این حال اردن همچنان جزو یکی از امن‌ترین جاها برای گردش است. بناهای یادبود قدیمی مربوط به قرن چهارم که باعث می‌شود تاریخ را لمس کنید. اما سراغ پترا برویم. این مجموعه تاریخی یونسکو یک تور سه ساعته در کویر است که از عمان شروع می‌شود. حتی اگر روز شلوغ و پر ترافیکی باشد، مطمئنا شاهد معماری تاریخی خواهید بود. پترا خانه غارها و معابد درون کوه است. اگر فکر می‌کنید ماجراجو هستید، حتما برای سفر به اردن ثبت‌نام کنید.

 

کیتو، اکوادور

آخر هفته

در ارتفاعات پوشیده از برف و ابر آندس و در نزدیکی دو آتشفشان فعال، کمتر شهری پیدا می‌شود که مثل کیتو دراماتیک باشد. پایتخت اکوادور که یک شهر قدیمی قرن شانزدهمی است نه تنها بهترین شهر سازماندهی شده‌ آمریکای لاتین است، بلکه اولین شهر تاریخی ثبت شده در یونسکو هم هست. این روزها راه ارتباطی بسیار زیادی هم برای رسیدن به این شهر به وجود آمده است.

 

پرویِ شمالی

آخر هفته

گشت و گذار در خط جنگلی و در حاشیه اقیانوس، مطمئنا این سفر را تبدیل به ارزشمندترین سفرها در سال ۲۰۱۸ می‌کند. دلیل این موضوع هم این است که زمانی که اقوام مهاجم به این منطقه حمله می‌کردند، روستاها و جاهای عجیب و دیدنی و ساختمان‌ها و خانه‌های مخروبه زیادی باقی گذاشتند و امروزه می‌توان از آنها دیدن کرد. راه‌های خوب و سریعی برای رسیدن به پرو وجود دارد که می‌توانید از آنها بهره ببرید.

 

آکرا، غنا

آخر هفته

ممکن است پایتخت غنا یک مخفیگاه نه‌چندان جالب و خوب به‌نظر برسد ولی باید بدانیم آکرا در حال تبدیل شدن به شهری است که می‌توان از آن به‌عنوان رقیب شهرهای شیک و لوکس اروپایی یاد کرد. رستوران‌ها، باشگاه‌های ورزشی، هتل‌ها و اقامتگاه‌های لوکس و مناطق گردشگری بسیار مدرن از جمله چیزها و جاهایی هستند که می‌توانند در آینده‌ای نه‌چندان دور گردشگران را به خود جذب کنند.

 

دیواره بزرگ مرجانی، استرالیا

آخر هفته

دیواره مرجانی ۱۳۰۰ مایلی برای سال‌های طولانی غواصان و شیرجه‌زنندگان را از سرتاسر جهان به خود جذب کرده است. همچنان قطعاتی از این اکوسیستم عظیم سالم باقی مانده است. زمانی که این منطقه را برای اقامت انتخاب کردید، حتما از مسوول تور خود درخواست کنید که بخش‌های مصیبت‌زده و تراژیک را نشانتان دهند و فراموش نکنید که این ترمیم و زنده نگه داشتن این بخش‌ها نیاز شدیدی به پول‌های شما و باقی توریست‌ها دارد. پس اگر سفر به این منطقه را انتخاب کنید، به زنده نگه داشتن طبیعت هم کمک کرده‌اید.

 

آدیس آبابا، اتیوپی

آخر هفته

اتیوپی خانه ۱۷۰۰ ساله تمدن مسیحیت است؛ جایی که انسان مدرن زاده شد و همچنین جایی که دانه‌های قهوه آن نظیر ندارد. امروزه اتیوپی به کمک چین در حال بازگشت به سطح بین‌المللی است. اتوبان‌های بزرگ در اطراف پایتخت و تاسیس فرودگاهبین‌المللی در آدیس آبابا از جمله کارهایی است که چینی‌ها انجام می‌دهند تا اتیوپی را به سطح جهانی بازگردانند. اگر بخواهید بفهمید باقی کشور چه شکل و شمایلی دارد، آدیس آبابا را ببینید؛ قلعه‌ها و مخروبه‌هایی که مرتبط با قرون ۴ تا ۱۲میلادی هستند، کلیساهای قدیمی که سقف سبز دارند یا دره‌هایی که در آنها چندین قبیله مهم زیسته‌ و نابود شده‌اند. تمامی اینها باعث می‌شود آدیس‌آبابا یک مقصد خوب برای گردش و لذت بردن باشد. در کنار تمام اینها باید از نیل یاد کنیم که به تنهایی یکی از زیباترین عناصر است. مترجم: امیررضا فخاریان

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید