چرا کولر خود را بفروشیم؟

کدخبر: ۲۲۸۴۵۳
شاید تا چند سال قبل برای رها شدن از وسیله‌های بلااستفاده زندگی آنها را کنار در خانه یا نزدیک سطل آشغال می‌گذاشتیم تا کسی که به آن نیاز دارد و یا نیروهای شهرداری آن را ببرند. ولی امروزه جزئی‌ترین چیزی که برای آن هزینه شده دوباره به چرخه خرید و فروش بر می‌گردد. کولر نیز از این مجموعه دور نیست.
چرا کولر خود را بفروشیم؟

چرا باید کولرهایمان را بفروشیم؟ از یک سو اجزای به کار رفته در کولر با تعمیر جزئی قابلیت استفاده دوباره را دارد و گاهی با جدا کردن موتور یا کمپرسور آن می‌توان آن را در یک کولر دیگر به کار گرفت. 

برای همین همیشه راهی برای فروش کولر کهنه وجود دارد. یکی از مشتریان درهنگام فروش کولر دست دو ، تعمیرکاران هستند. برای مثال آگهی در سایت دیوار وجود دارد که یک کولر آبی لورچ بدون موتور و پمپ قابل فروش است. همچنین قطعات آن را می‌توان جدا از بدنه خود کولر به فروش گذاشت. اما این تنها دلیلی نیست که شما را به سمت فروش کولر تشویق می‌کند. اگر کولر آبی برای خنک کردن خانه شما کافی به نظر نمی‌رسد آن را بفروشید و به یک کولر گازی فکر کنید.

برای مثال اگر یک کولر آبی هفت هزار سپهر الکترونیک دارید آن را با قیمت 500 هزار تومان بفروشید و یک سوم هزینه خرید کولر گازی را اسنگونه به دست بیاورید. همچنین کولرهای آبی متحرک را هم می‌توان با کولر گازی مشابه عوض کرد. برای مثال یکی از مدل های آبی متحرک آبسال را اگر با قیمت 300 هزار تومان بفروشید یک کولر گازی پرتابل ال جی دست دوم می‌توانید بخرید. ظریفت سرمابخشی یا برودتی این مدل از کولرهای ال اجی 15 هزار و مناسب یک اتاق است. صفحه دیجیتال آن لمسی و تایمر هم دارد. مدل نو آن در بازار بیش از یک میلیون تومان قیمت دارد و چهره آن بسیار زیبا تر از کولر آبی پرتابل است.

هنگام جایگزین کردن کولر گازی به دو نکته توجه کنید: اول اینکه صرف خرید کولر گازی به معنای این نیست که خانه شما از این به بعد از نظر سرما به یخچال شببیه می‌شود. سرمابخشی کولر گازی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهم‌ترین آن ظرفیت برودتی آن است. خانه‌های بزرگ به ظرفیت‌های بالاتر نیاز دارند. به خصوص اگر ساکن مناطق گرمسیر یا طبقات بالا آپارتمان باشید. همچنین یک کولر گازی نمی‌تواند همه خانه چند خوابه را خنک کند. 

با اینکه کولر گازی گزینه خوبی است اما به این معنی نیست که کولرهای گازی خراب نمی‌شوند. خراب شدن آنها می‌تواند با تهدید بیشتری نسبت به کولر آبی همراه باشد چرا که بسیاری از مدل‌های کولر گازی در ایران نمایندگی ندارند و یا هزینه تعمیر آن به اندازه قیمت یک کولر آبی هزینه‌بر است. خراب شدن کولر گازی علت و شرایط متعددی دارد. اما وقتی کولر گازی خراب شده باشد، هزینه زیادی برای تعمیر آن می‌برد. مثلا وقتی کولر گازی باد خنک نمی‌دهد احتمالا کمپرسور از کار افتاده است و گاهی اسپیلیت چکه می‌کند. گاهی هم سوراخ بودن شلنگ، شکستگی حوضچه و برفک زدن اوپراتور از علت‌های رایج خرابی آن هستند. گاهی هم برد الکتیریکی آن ضعیف شده و نیاز به برد جدید دارد. در سایت دیوار آگهی‌های برای خرید داکت اسپیلیت وجود دارد. در صورت رخ دادن هر یک از این اتفاق‌ها برای کولرتان ممکن است با فروش قطعات سالم آن به فردی کمک کنید که به دنبال تعمیر دستگاه خود باشد.

منبع : ویرلن

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید