تغییری مناقشه‌برانگیز در تاریخ مکتوب مسیحیت؛ پاپ اصلاح‌طلب: همجنسگرایی بیماری نیست!

کدخبر: ۲۳۵۳۵۹
اقتصادنیوز: بخش رسانه‌ای واتیکان اظهار نظر مناقشه‌برانگیز پاپ فرانسیس درباره‌ی همجنسگرایی را توضیح داد و گفت رهبر کاتولیک‌های جهان، عشق میان همجنسان را "بیماری روانی" نمی‌داند.
تغییری مناقشه‌برانگیز در تاریخ مکتوب مسیحیت؛ پاپ اصلاح‌طلب: 
                                  همجنسگرایی بیماری نیست!

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از بخش رسانه‌ای واتیکان؛اظهارنظر مناقشه‌برانگیز پاپ فرانسیس درباره‌ی همجنسگرایی را توضیح داد و گفت رهبر کاتولیک‌های جهان، عشق میان همجنسان را "بیماری روانی" نمی‌داند.

   پاپ فرانسیس در راه بازگشت از سفر خود به ایرلند، به والدینی که دارای فرزندان همجنسگرا هستند توصیه کرده بود که دعا کنند و در صورت لزوم برای فرزندان خود کمک روانپزشکی بگیرند.

او گفته بود، این مهم است که ناآرامی فرزندان چه زمانی خود را نشان می‌دهد. اگر در کودکی خود را نشان دهد، راه‌های بسیاری برای کمک وجود دارد، روان‌پزشکی یا امور دیگر که بتوان دید مشکل کجاست.

به گزارش روزنامه‌ی "نویه تسورشه" چاپ سوئیس، یک سخنگوی واتیکان گفته است که واژه‌ی "روان‌شناسی" دقیق نبوده و به همین دلیل از نوشته‌ی رسمی برای کنفرانس مطبوعاتی حذف شده است تا نظر واقعی پاپ وارونه جلوه داده نشود. به گفته‌ی او منظور پاپ بیشتر این بوده که باید دید وضعیت کودکان در "سطح روان‌شناختی" چگونه است.

گفتنی است که پاپ فرانسیس معمولا بدون نوشته سخن می‌گوید و این باعث شده که تا کنون چند بار سوء‌تفاهم ایجاد شود. انجمن‌های همجنسگرایان از سخنان اخیر پاپ در استفاده از "روان‌پزشکی" انتقاد کرده بودند.

این نخستین بار نیست که واتیکان مجبور می‌شود در نوشته‌ی مکتوب رسمی درباره‌ی سخنان پاپ دست ببرد و آن را تصحیح کند. آن گونه که خبرگزاری "مدیا" که متخصص خبرهای واتیکان است گزارش می‌دهد، بخش رسانه‌ای واتیکان در سال ۲۰۱۳ هم یک جمله‌ی کامل از سخنان پاپ فرانسیس را در مکتوب رسمی حذف کرده است.

موضوع در آن زمان بر سر ضرورت تردیدناپذیر مقدس خواندن اسکار رومرو، اسقف اعظم سان سالوادور بود که در سال ۱۹۸۰ کشته شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید