پیش‌بینی عجیب «فوتبالیستِ اقتصاددان» از قیمت دلار

کدخبر: ۲۳۷۸۸۶
اقتصادنیوز: پیش‌بینی عجیب و غریب حسین راغفر از روند دلار باعث واکنش شدید محافل علمی، اقتصادی و رسانه‌ای شده است.
پیش‌بینی عجیب «فوتبالیستِ اقتصاددان» از قیمت دلار

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از نیک‌رو؛ حسین راغفر که معمولا مخالفان خود را به آمریکایی بودن متهم می‌کند دو روز پیش خواستار احیای دلار ۴۲۰۰ شد؛ نرخی که فساد و تقسیم رانت بی‌سابقه‌ای را به دنبال داشت. وی تهدید کرد که در غیر این صورت دلار به ۴۰ هزار تومان خواهد رسید! انجمن اقتصاددانان ایران و تعدادی از اقتصاددانان برجسته در کنار رسانه‌های مختلف کشور به اظهارات این اقتصادخوانده واکنش نشان داده و نسبت به تبعات التهاب‌آفرین این اظهارات بدون مبنا هشدار دادند.

در اطلاعیه‌ای که انجمن اقتصاددان ایران به این مناسبت منتشر کرد آمده است: در چنین روزهای حساسی اعلام نرخ‌های نادرست و همچنین پیش‌بینی‌های اغراق‌آمیز از نرخ ارز توسط کسانی که به عنوان اقتصاددان در جامعه شناخته می‌شوند موجب تاسف بسیار است.

دکتر طبیبیان از اقتصاددانان برجسته ایرانی نیز با انتشار مطلبی، گزاره‌های اشتباه و غیرعلمی راغفر را برشمرد و به وی یادآور شد که علم اقتصاد با رمالی و غیب‌گویی تفاوت دارد. به نوشته دکتر طبیبیان، این حرف راغفر که تورم به نقدینگی ارتباطی ندارد پرت‌ترین حرف ممکن در اقتصاد است.

واکنش جالب‌تر را سایت انتخاب داشت که با اشاره به سوابق فوتبالی راغفر نوشت: آقای راغفر! «اقتصاد»، «فوتبال» نیست که هر روز یک «بمب» در آن بترکانید! هم شایعه دلار ۴۰ هزار ‌تومانی ایجاد می‌کنید و هم مطالبه دلار ۴ هزار تومانی دارید؟

این سایت ادامه داده است: به راستی کدام یک از اقتصاددانان کشور ادعا‌های راغفر و ارقام عجیب و غریب ارائه ‌شده توسط او را می‌پذیرند؟ و چه کسی می‌تواند به این راحتی بر موضوعاتی فراتر از شایعات فعلی که اساسا تا پیش از این وجود ‌خارجی نداشته اند (مانند دلار ۴۰ هزار تومانی)، چنین ماهرانه دامن بزند؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید