سرقت 60 میلیون دلار بیت‌کوین در ژاپن به‌دست هکرها

کدخبر: ۲۳۹۵۶۰
اقتصادنیوز: یک صرافی مجازی در ژاپن گفته است که هکرها حدود ۶.۷ میلیارد ین معادل شصت میلیون دلار از پول مجازی این صرفی را دزدیده‌اند.
سرقت 60 میلیون دلار بیت‌کوین در ژاپن به‌دست هکرها

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از بی‌بی‌سی؛ صرافی مجازی "زایف" که متعلق به یک دفتر فناوری در اوزاکای ژاپن است اعلام کرده که به سرور این شرکت دستبرد زده شده است.

این صرافی در بیانیه‌ای گفته است: از آنجا که این کار جرم به حساب می‌آید و ما مقامات را برای تحقیقات در جریان گذاشته‌ایم در مورد نحوه دسترسی غیرقانونی هکرها به سرور توضیح نمی‌دهیم."

بر اساس بیانیه این صرافی، پول‌های دیجیتال مسروقه از نوع "بیت‌کوین، بیت‌کوین نقد و موناکوین" بوده است.

این صرافی گفته است که "اقدامات لازم را انجام می‌دهد تا اموال مشتریانش تحت تاثیر قرار نگیرد" و "تیم مدیریت فعلی پس از برگرداندن پول مشتریان استعفا خواهد کرد."

روزنامه ژاپنی جی‌جی پرس گفته است که آژانس خدمات مالی ژاپن امروز تحقیقات را در این باره شروع کرده است.

ژاپن یکی از مراکز عمده برای استفاده از پول دیجیتال است. تخمین زده می‌شود که حدود ۵۰ هزار فروشگاه در ژاپن بیت‌کوین را در معاملاتشان قبول می‌کنند.

اوایل سال میلادی جاری نیز به "کوین‌چک"، یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ژاپن، دستبرد زده شد و ۵۳۴ میلیون دلار به سرقت رفت.

در سال ۲۰۱۴ هم یک صرافی دیگر پول دیجیتالی در ژاپن به نام "ام‌تی‌گاکس"، بعد از تایید سرقت حدود ۴۰۰ میلیون دلار از شبکه آن، ورشکست شد.

بیت‌کوین یک روش پرداخت دیجیتال است که بر مبنای رمزنگاری و با شبکه‌ای از کامپیوترها ممکن می‌شود. بیت‌کوین بانک مرکزی یا هیچ مرکز دیگری ندارد و نقل و انتقال‌ها با تایید در شبکه ممکن می‌شود.

بیت‌‎کوین نقد (Bitcoin Cash)، که انشعابی از بیت‌کوین است برای اولین بار تابستان سال پیش"استخراج شد".

هر بیت‌کوین زنجیره‌ای دیجیتال از سوابق تراکنش دارد (blockchain) که ذخیره‌ و به روز می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید