توفان «مایکل» با قدرت و سرعتی بی‌سابقه فلوریدای آمریکا را درنوردید

کدخبر: ۲۴۴۱۲۵
اقتصادنیوز: طوفان "مایکل" با امواجی سهمگین و سرعت ۲۵۰ کیلومتر در ساعت همراه با باران‌های سیل‌آسا از ایالت فلوریدا عبور کرد، خرابی‌های بسیار برجای گذاشت و به ایالت جورجیا رسید. دستکم یک نفر تا به حال کشته شده است.
توفان «مایکل» با قدرت و سرعتی بی‌سابقه فلوریدای آمریکا را درنوردید

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از دویچه وله؛ توفند "مایکل" خرابی‌های وسیعی در شمال غربی ایالت فلوریدا ایجاد کرده و روند زندگی را در آنجا بهم ریخته است. مرکز سوانح طبیعی آمریکا شدت توفند "مایکل" در رده چهار قرار داده که در این منطقه از آمریکا بی‌‌سابقه است. این توفند روز چهارشنبه (۱۰ اکتبر) با سرعت ۲۵۰ کیلومتر به ساحل فلوریدا رسید.

توفان مایکل

یک نفر بر اثر افتادن درخت کشته و برق ۳۸۸ هزار خانه قطع شده است. سرعت این توفند بعد از ظهر روز گذشته زمانی به ساحل شهری کوچک به نام "مکزیکو بیچ" رسید تنها دو کیلومتر با توفندی که در طبقه بندی ۵ یعنی بالاترین طبقه‌بندی قرار گیرد فاصله داشت. تصاویری که از این منطقه منتشر شده نشان می‌دهند که چگونه این منطقه ویران شده است.

دنیس فلتگن، کارشناس مرکز سوانح طبیعی آمریکا گفته است که این توفند شدیدترین توفندی است که از زمان ثبت وضعیت هوای فلوریدا رخ داده است. توفند "مایکل" در روزهای گذشته سرعت بیشتری گرفت. مقا‌م‌های مسئول از صدها هزار نفر خواسته بودند که خود را به محل امنی برسانند. ریک اسکات، فرماندار فلوریدا گفته است که متاسفانه خیلی‌ها به این هشدار توجه نکرده‌اند. به گفته او این هولناک‌ترین طوفانی است که در صد سال اخیر در فلوریدا رخ داده است.

از سرعت این توفند در حرکت به سوی مناطق شمالی‌تر کاسته شده ولی هم‌چنان بسیار خطرناک به شمار می‌رود. عصر چهارشنبه "مایکل" به ایالت جورجیا رسید. اداره "حفاظت در برابر سوانح" گفته است که "مایکل" به کارولینای شمالی و جنوبی نیز خواهد رسید. به دنبال این توفند دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفته است که در روزهای آینده به مناطق طوفان زده خواهد رفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید