تلاش برای لغو ممنوعیت روز ولنتاین در پاکستان؛ طرح روز خواهران مسلمان

کدخبر: ۲۶۲۷۵۸
اقتصادنیوز: دانشگاهی در پاکستان از دانشجویانش خواسته تا به جای برگزاری مراسم روز ولنتاین، روز ۱۴ فوریه را مطابق با سنت اسلام به عنوان روز خواهران جشن بگیرند
تلاش برای لغو ممنوعیت روز ولنتاین در پاکستان؛ طرح روز خواهران مسلمان

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از یورونیوز؛ ظفر اقبال رانداوا، معاون دانشگاه کشاورزی فیصل آباد با انتشار اطلاعیه‌ای از دانشجویان این دانشگاه خواسته تا روز ۱۴ فوریه و با اهداء مانتو و روسری به دختران دانشجو این روز را به عنوان روز خواهران جشن بگیرند.

به اعتقاد آقای رانداوا تبدیل جشن ولنتاین به روز خواهران که با فرهنگ و مذهب پاکستانی‌ها سازگارتر است، استفاده از این فرصت برای تکریم زنان مسلمان و پوشش اسلامی آنهاست.

افزایش روز افزون استقبال جوانان از برگزاری مراسم روز ولنتاین چند سالی است که به موضوع بحث و جدل در میان اکثریت مسلمان پاکستان بدل شده به طوری که دادگاه عالی اسلام‌آباد در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ میلادی به ممنوعیت برگزاری مراسم این روز رای داد.

در واقع پیشنهاد برگزاری روز خواهران تلاشی برای پایان دادن به این ممنوعیت قانونی است.

البته پیشنهاد برگزاری مراسم روز خواهران نیز در شبکه‌های اجتماعی مورد استقبال مسلمانان پاکستان قرار نگرفته چرا که آنها طرح این ایده را تقلیدی از جشن «راکشا باندهان» که مختص آئین هندوست، دانسته‌اند.

بسیاری از عشاق سراسر جهان هر سال همزمان با روز ۱۴ فوریه که به روز ولنتاین شهرت دارد با تقدیم گل، شکلات و عروسک به یکدیگر این روز را جشن می‌گیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید