آتش‌سوزی در داکا بیش از ۷۰ کشته بر جای گذاشت

کدخبر: ۲۶۹۵۹۶
اقتصادنیوز: آتش‌سوزی در ساختمان‌های مسکونی بخش قدیمی شهر داکا پایتخت بنگلادش بیش از ۷۰ کشته بر جای گذاشته است. در برخی از این خانه‌ها مواد شیمیایی انبار شده بوده است.
آتش‌سوزی در داکا بیش از ۷۰ کشته بر جای گذاشت

به گزارش اقتصادنیوز، در ساعات پایانی چهارشنبه شب اول اسفند (۲۰ فوریه) آتش‌سوزی بزرگی در منطقه قدیمی داکا پایتخت بنگلادش روی داد. احتمال می‌رود که پس از شروع آتش‌سوزی یک کپسول گاز منفجر شده باشد. در اثر این انفجار احتمالی شعله‌های آتش به ساختمان‌های مجاور سرایت پیدا کرد که در آنها مواد قابل اشتعال شیمیایی مثل اسپری انبار شده بود.

47610922_401

رئیس آتش‌نشانی داکا به خبرگزاری فرانسه گفته که به دلیل ترافیک سنگین در خیابان‌های منطقه وقوع حادثه امکان فرار برای مردم وجود نداشت. در این منطقه از شهر که ۴۰۰ سال قدمت دارد، خیابان‌ها بسیار تنگ هستند. به گفته مقامات مسئول تا کنون از میان خانه‌های تخریب‌شده ۷۰ جسد پیدا شده و ۵۰ مجروح به بیمارستان منتقل شد‌ه‌اند.

 

به گفته یک معاون آتش‌نشانی ۲۰۰ مامور آتش‌نشان به محل گسیل شده‌اند و آتش تحت کنترل درآمده اما هنوز خاموش نشده است. یک آتش‌نشان گفته این آتش با بقیه آتش‌ها متفاوت است و برای خاموش کردن آن زمان بیشتری لازم است.

47610201_303

یک آتش‌سوزی مشابه در سال ۲۰۱۰ در دادکا روی داده بود. آن زمان نیز آتش‌سوزی در خانه‌ای رخ داده بود که در آن مواد شیمیایی انبار شده بود. در ان زمان ۱۲۰ نفر در اثر آتش‌سوزی کشته شدند. بعد از این حادثه درخواست شد که انبارهای مواد شیمیایی از چنین مناطقی به جای دیگری منتقل شوند. این برنامه اما به طور پیگیرانه اجرا و عملی نشد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید