مقایسه دوربین‌های هوآوی میت ۲۰ پرو و گلکسی اس ۱۰ پلاس سامسونگ

رقابت از نوع دوربین

کدخبر: ۲۷۱۰۶۳
اقتصادنیوز: به تازگی دو شرکت هوآوی و سامسونگ دو پرچمدار پر قدرت خود را در عرصه گوشی معرفی کرده‌اند که هر دو این گوشی‌ها در یک رقابت تنگاتنگ از نقطه نظر بهترین دوربین سه‌گانه قرار دارند. بنابراین اگر قصد دارید از ویژگی‌های برترین دوربین‌های موبایل آگاه شوید بهتر است این مطلب را بخوانید.
رقابت از نوع دوربین

به گزارش اقتصادنیوز، هوآوی میت ۲۰ پرو (Huawei Mate ۲۰ Pro) که پیش از گلکسی اس ۱۰ معرفی شد توانست مقام بهترین دوربین گوشی‌ها را در DxOMark کسب کند، چراکه این گوشی از دوربین سه‌گانه‌ قدرتمندی بهره می‌برد.

هوآوی پی ۲۰ پرو با دوربین سه گانه قدرت گرفته از لنزهای لایکا عرضه شد که توانست با کسب امتیاز ۱۰۹ در سایت DxOMark رقبای بزرگ و کوچک خود را پشت سر خود بگذارد. اما با معرفی گوشی‌های جدیدتری همچون آیفون ایکس اس مکس، این گوشی خطر را بیش از پیش نزدیک خود حس کرد. آخرین نسل گوشی‌های پرچمدار سری میت هوآوی، گوشی هوآوی میت ۲۰ پرو در بخش دوربین خود بسیار قدرتمند ظاهر شده‌اند و به نظر می‌رسد از ظرفیت بهتری برای عکاسی موبایلی بهره‌مند هستند.

میت ۲۰ پرو از یک سیستم تصویربرداری ماتریکس مالتی فوکال بهره می‌برد. این گوشی به دوربین سه‌گانه‌ای شامل یک لنز ۴۰ مگاپیکسلی (دیافراگم f/ ۸/ ۱)، یک لنز فوق عریض ۲۰ مگاپیکسلی (f/ ۲/ ۲) و یک لنز تله فوتو ۸ مگاپیکسلی (f/ ۴/ ۲) مجهز شده است. این دوربین از لنز عریض ۲۷۰-۱۶ میلی‌متری لایکا، ۵/ ۲ سانتی‌متری سوپر ماکرو، HDR سوپر هوش مصنوعی، عکاسی پرتره، عکاسی زیر آب، فیلمبرداری هوش مصنوعی، فیلمبرداری اسلوموشن ۹۶۰ فریمی و غیره برخوردار است.

اما چند روز پس از معرفی دوربین گلکسی اس ۱۰ پلاس این گوشی در رده بندی بهترین گوشی از نظر سایت DxOMark بالاتر از میت ۲۰ پرو قرار گرفت.

در واقع در دوربین اصلی، گلکسی اس ۱۰ پلاس همان امتیاز ۱۰۹ مشابه میت ۲۰ پرو را کسب کرده است، اما از آنجا که امتیاز دوربین سلفی این گوشی بسیار بهتر (۹۶ دربرابر ۷۵) است در مجموع سامسونگ را می‌توان برنده این رقابت دانست.

سامسونگ امسال مانور زیادی روی دوربین گلکسی اس ۱۰ و گلکسی اس ۱۰ پلاس داده است. استفاده از سه دوربین با فاصله کانونی متفاوت باعث می‌شود در هر شرایطی بتوانید عکس‌های مناسبی بگیرید. علاوه بر این فیلم‌برداری +HDR۱۰ و بهبود لرزش‌گیری نیز باعث شده این دوربین عملکرد بهتری نسبت به نسل پیش داشته باشد.

از نظر وب‌سایت DxOMark دوربین سه‌گانه گلکسی اس ۱۰ نقاط قوت و ضعف هم دارد.

این سایت امتیاز مجموع عکاسی ۱۱۴ را به این گوشی داده و مزایای عکاسی با آن را در زمینه وایت بالانس دقیق و رنگ‌های طبیعی در اکثر شرایط، نویز پایین هنگام عکاسی در نور کم، دامنه دینامیکی بسیار عریض و محافظت عالی از هایلایت‌ها، عملکرد بسیار خوب فلش، جزئیات خوب در تصاویر زوم و افکت بوکه واقعی با گرادیان و شکل طبیعی اعلام کرده است.

اما همین وب سایت در بخش معایب عکاسی با این دوربین اعلام کرد: از بین رفتن جزئیات ریز در بسیاری موارد، نبود شارپنس یکسان در سطح تصویر، از بین رفتن جزئیات در بزرگ‌نمایی زیاد، عارضه Ringing در نور فراوان، آرتیفکت‌های مصنوعی در حالت بوکه از معایب آن است.

همچنین در زمینه مزایا که امتیاز ۹۷ را کسب کرده است اعلام شد، وایت بالانس خوب در رنگ‌ها در اکثر شرایط، فوکوس سریع و دقیق، لرزش‌گیری موثر و نورسنجی خوب و دامنه دینامیکی بسیار خوب از مزایای آن حساب می‌شود.

   دوربین سلفی گلکسی اس ۱۰ پلاس

در بخش دوربین سلفی گلکسی اس ۱۰ پلاس با عبور از تمام رقبا (از جمله پیکسل ۳) با امتیاز ۹۶ توانسته صدرنشین باشد. دوربین سلفی گلکسی اس ۱۰ پلاس برای اولین بار قادر به فیلمبرداری ۴K بوده و سامسونگ حتی سیستم فوکوس خودکار سریع Dual Pixel خود را نیز به این دوربین ۱۰ مگاپیکسلی آورده است. نسخه پلاس گلکسی اس ۱۰ همچنین یک سنسور RGB هشت مگاپیکسلی برای تشخیص عمق نیز دارد. امتیاز عکاسی دوربین سلفی گلکسی اس ۱۰ پلاس ۱۰۱ است که در زمینه مزایای عکاسی سلفی با این دوربین اعلام شده که رنگ پوست، وایت بالانس و رندر رنگ‌های واقعی و لذت‌بخش، نورسنجی خوب روی چهره در اکثر شرایط، کنترل خوب نویز روی چهره و پس‌زمینه، فوکوس خودکار دقیق و قابل تکرار، آیزولیشن خوب سوژه از پس‌زمینه و بوکه خوب، جزئیات خوب در نور مناسب از هر فاصله و نورسنجی خوب در نور کم و با استفاده از فلش از مزایای آن محسوب می‌شود.

همچنین در بخش معایب عکاسی سلفی این گوشی آمده است که عمق میدان کم باعث تار شدن چهره افراد دورتر می‌شود، اشباع کمرنگ در نور کم، از بین رفتن جزئیات در هایلایت‌ها در صحنه‌های خاص، از بین رفتن جزئیات چهره در نور کم و عارضه‌های color shading و lens shading هنگام استفاده از فلش از نکات منفی دوربین سلفی این گوشی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید