استفاده از فراروانشناسی نظامی در ارتش روسیه

کدخبر: ۲۷۵۸۷۶
اقتصادنیوز:‌مجله رسمی وزارت دفاع روسیه "آرمیسکی سبورنیک" مقاله ای درباره وجود روش های فراروانشناسی (پاراسایکولوژی) نظامی در ارتش روسیه منتشر کرد که با استفاده از آنها می توان به افکار دشمن رسوخ کرده و نرم افزارهای رایانه ای را هک نمود.
استفاده از فراروانشناسی نظامی در ارتش روسیه

به گزارش اقتصادنیوز، به نقل از اسپوتنیک؛ در مقاله سرهنگ بازنشسته نیکلای پوروسکوف تحت عنوان "ابر سرباز برای جنگ های آینده" که در شماره ماه فوریه مجله رسمی وزارت دفاع روسیه منتشر شده درباره روش های فراروانشناسی مورد استفاده نظامیان روس صحبت می شود. در این مقاله ادعا می شود که نیروهای ویژه روسیه در جنگ چند سال پیش در جمهوری چچن این روش ها را به کار برده اند.

در این مقاله گفته می شود فرماندهی ارتش روسیه در آن زمان می خواست با استفاده از روش های فراروانشناسی به مقاصد دشمن پی برده و از ترکیب نیروها و وسایل مورد استفاده وی آگاه شود. 

خاطرنشان می شود که از این روش ها در بازجویی از اسیران استفاده شده و با استفاده از آنها خصلت سرباز دشمن، نقاط قوت و ضعف وی و میزان آمادگی وی برای همکاری و استخدام مشخص می گردید.

ثمربخشی صد درصد بازجویی با استفاده از روش های فراروانشناسی ثابت شده است. همچنین تکنولوژی مقابله با این روش ها به نیروهای ویژه روسیه آموخته می شود تا آنها در صورت اسیر شدن اسرار کشور را لو ندهند. 

علاوه بر این روش های فراروانشناسی به شخصیت های عالی رتبه یا روسای بزرگترین ساختارهای صنعتی و بانکی کشور آموخته می شود تا اسرار دولتی و تجاری روسیه حفظ شود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید