واکنش مردم به بدآموزی های سریال ستایش

کدخبر: ۳۰۸۸۴۳
اقتصاد نیوز: برخی بینندگان سریال ستایش نسبت به بدآموزی هایی که دارد واکنش نشان دادند.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از رکنا، سریال «ستایش»در کنار همه آموزه ها و جذابیت‌هایش در قصه‌گویی و به رغم جذب مخاطب، گاهی اوقات ناخواسته مخاطبش را به مسیر اشتباه می‌برد.

سریال «ستایش» که این روزها روی آنتن شبکه سه است در حقیقت به لطف موفقیت در فصل های اول و دوم قدم‌های ابتدایی را برای جذب مخاطب به راحتی برداشته و این روزها در اقبال عمومی با نظر مساعد مخاطب رسانه ملی مواجه شده است.

اما نکته ای که در فصل سوم «ستایش» قابل بحث است این است که برخی از کاراکترها خاصه شخصیت حشمت فردوس گاهی اوقات در رفتار و سکناتش اَکت هایی دیده می شود که خارج از عرف و اخلاق تعریف شده ماست. اینکه او در تمام لحظات با تمام شخصیت‌های قصه مخالف است و رفتار نادرستی با نوه‌اش (محمد با بازی مهدی سلوکی) دارد و در تائید شخصیت‌های دیگر عملا به لجبازی می‌رسد و حتی در نوع کلام و بیان و ادای دیالوگ‌ها طوری رفتار می‌کند که مخاطب را حتی آزار می‌دهد درحقیقت می‌تواند به نوعی بدآموزی صرف باشد.

اینکه ما در سریال «ستایش» گاهی شاهد این هستیم که رفتار حشمت فردوس مقابل نوه‌اش حرص در بیار است و در برخی از لحظات لجبازی و تکیه کلام‌هایش آزاردهنده می شود به هیچ عنوان راکورد یا تعریفی از شخصیت نیست این درحالی است که در برخی از لحظات سریال قرار است تماشاگر حشمت فردوس را دوست داشته باشد و او در مقابل این علاقه مخاطب مدام مقاومت می‌کند و هیچ علاقه‌ای ندارد که تماشاگر او را دوست داشته باشد. نوع رفتار و برخوردی که فیلمنامه، کارگردان و بازیگر نقش حشمت فردوس برای او طراحی کرده‌اند به جایی می‌رسد که تماشاگر دیگر او را باور هم نمی‌کند مگر می‌شود شخصیتی با رنگ و لعابی اینچنین در هیچ شرایطی تایید دیگران را برنتابد؟!

نکته دیگری که در این سریال قابل بررسی است این است که حشمت فردوس از ابتدای سریال تا الان هیچ رفتار منطقی نداشته و مدام درحال تعریف و تمجید از خودش و درس گرفتن از اشتباهاتش است. در حالی که ضد قهرمان خاکستری سریال ستایش می‌تواند در فصل جدید زندگی‌اش حتی با لحن و ادبیات جدیدی با دیگران برخورد کند مدام همه را با کنایه و ادبیات تخریب کننده تحقیر نکند و گاهی اوقات از رفتارش کوتاه بیاید و ...

سریال ستایش جدا از لحظاتی که می‌تواند برای هر مخاطب درس‌هایی از زندگی داشته باشد به دلیل کاراکترهای محدود قصه، رفتار شخصیت‌ها و حتی ادبیات آنها روی مخاطب تاثیر می‌گذارد و این مسئله اتفاقی است که بهتر است تماشاگر سریال ستایش خیلی تحت تاثیر این کاراکترها قرار نگیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید