وقتی منتقد فیلم خانه پدی از توقیف این فیلم انتقاد می کند

کدخبر: ۳۱۰۲۴۱
اقتصاد نیوز: در تازه‌ترین قسمت از برنامه «هفت» مسعود فراستی که خودش از منتقدان فیلم «خانه پدری»‌ است، از توقیف این فیلم انتقاد کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین، مسعود فراستی درباره توقیف فیلم «خانه پدری» در برنامه سینمایی «هفت» با تاکید بر اینکه کار نقد فرهنگ‌سازی است، گفت: «این فیلم از نظر تکنیکی، فضاسازی و شخصیت سازی بسیار ضعیف است. در لحظه دخترکشی،  جای دوربین در دفاع از خشونت است. تعمیم این داستان در ۸۰ سال تکرار میشود. من در تمام طول عمرم با اکران تنها فیلمی که مخالف اکران بودم این فیلم بود. با اکران این فیلم در خارج از کشور هم به شدت مخالف بودم چون مارا در کنار داعش و طالبان قرار می دادند. عیاری درگیر موضوع شده و این اتفاق عامدانه نیست. موضع الانم این بود که فیلم اکران شود. وقتی اکران میشد در شرایط درست تابو شکسته میشد و میشد به درستی نقد کرد. اما با پایین کشیدن فیلم این راه بسته شد.»

او در ادامه به فیلم «مسخره‌باز» تاخت و گفت: «از نظر من فیلم عیاری شرف دارد به فیلم «مسخره باز» اما همچنان میگویم که این فیلم مشکل دارد. یک جامعه اهل تعامل و اهل نقد این گونه رفتار نمیکند.»

جواد طوسی دیگر منتقد سینما هم به سابقه فعالیتش در قوه قضاییه اشاره کرد و در انتقاد از توقیف فیلم کیانوش عیاری گفت: «دادسرای فرهنگ و رسانه باید یک نگاه مدبرانه داشته باشد. من به عنوان کسی که چندسال در قوه قضائیه بودم، می‌گویم آیا باید یک روش سلبی را به کار ببرد؟»

او در ادامه از تنش‌ بیش از حد رسانه‌ای علیه کیانوش عیاری هم گله کرد: «در مورد «خانه پدری»، آن تنش بیش از حدی که برای سازنده یک‌ اثر ایجاد می‌شود، به نظرم استحقاق آن را ندارد. کیانوش عیاری چند اثر فاخر ساخته است. یک خانمی از همین تلویزیون با من تماس گرفت و گفت که نظر شما درمورد فیلم خانه پدری که جنایت کارانه است، چیست؟ یعنی خالق اثر جانی است؟ باید یک تعادل و توازنی به افراد داشته باشیم. آقای عیاری درحال ساخت یک سریال است که چندماه دیگر روی آنتن میرود و حداقل حرمتش را نگاه داریم.

مگر تلویزیون منتقد دیگری ندارد که هر شب آقای الهی روی آنتن است. در میز رسانه هفت دیدم خبرنگار جوانی به عیاری به شدت حمله کرد، جوان مگر همه فیلم ها رو دیدی که با قاطعیت رای به ضد خانواده ترین فیلم می دهی!»

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید