از 5 دی با وانت بارهای فاقد کارت هوشمند برخورد قانونی می شود

کدخبر: ۳۱۴۹۴۴
اقتصاد نیوز: معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران از لزوم دریافت کارت هوشمند (مجوز فعالیت) وانت بارها تا دی ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا؛ محمدحسن کلهری در تشریح طرح ساماندهی وانت بارهای برون شهری گفت: مقرر شد در دی ماه سال جاری رانندگان وانت بارهای برون شهری که تا دی ماه کارت هوشمند خود را دریافت نکرده‌اند پلیس راهور از تردد آنها جلوگیری کند تا به این ترتیب کارت‌های هوشمند خود را دریافت کنند چرا که الزام دریافت بارنامه برای آنها و تردد قانونی، دریافت کارت‌های هوشمند است.

وی افزود: در راستای طرح ساماندهی ناوگان و رانندگان وانت بار جهت فعالیت در بخش حمل و نقل عمومی جاده‌ای و بر اساس تصمیمات اتخاذ شده در خصوص تخصیص سوخت ناوگان وانت بار بر اساس پیمایش از این پس، جهت دریافت سهمیه عملکردی سوخت ناوگان مذکور بایستی نسبت به اخذ مدارک و اسناد حمل شامل کارت هوشمند راننده و ناوگان و بارنامه جهت حمل محصولات اقدام کند.

وی ادامه داد: بر این اساس کلیه رانندگان و مالکان وانت بار بایستی با مراجعه به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و یا مراکز مجاز صدور کارت هوشمند در استان محل سکونت خود، نسبت به ثبت نام و اخذ مدارک مجوز فعالیت اقدام کند تا از مزایای فوق بهره‌مند شود.

کلهری تاکید کرد: از تاریخ پنجم دی ماه سال جاری رانندگان و ناوگان فاقد مدارک مذکور که در جاده‌های بین شهری تردد می‌نمایند. بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط پلیس راه اعمال قانون خواهند شد.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان تهران تاکید کرد: سامانه صدور بارنامه به صورت برخط تا کنون برای کامیون‌ها و خودروهای سنگین دیزلی مورد استفاده قرار می‌گرفت که مقرر شد وانت بارها نیز از این پس برای دریافت بارنامه و پیمایش آنها به این چارچوب اضافه شوند تا تخصیص سوخت آنها بر اساس پیمایش محقق شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید