خانواده مارس بیزینس جهانی شکلات

کدخبر: ۳۱۴۹۷۴
اقتصادنیوز: شرکت مارس که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مواد غذایی در دنیا محسوب می‌شود، در سال ۱۹۱۱ توسط فرانک مارس تاسیس شد. فرانک که درست کردن آب‌نبات را از مادرش آموخته بود، در ۱۹ سالگی شروع به فروش شکلات و آب‌نبات کرد. اولین تجربه او در تاسیس کارخانه به شکست انجامید. در سال ۱۹۲۰ او یک بار دیگر پایه‌های شرکت بزرگ مارس امروزی را در مینه‌سوتا بنیان‌گذاری کرد. بعد از فرانک، پسرش فارست مارس (سینیور)، اداره شرکت را بر عهده گرفت و با معرفی آیتم‌های جدید، آن را توسعه داد. از جمله اینکه در سال ۱۹۲۳ شکلات معروف «Milky way» را معرفی کرد که به پرفروش‌ترین محصول شرکت تبدیل شد. در سال ۱۹۲۹ او شرکت را به ایلینوی شیکاگو منتقل کرد و تولید کامل را در کارخانه‌ای در آنجا شروع کرد که هنوز هم ادامه دارد.
خانواده مارس بیزینس جهانی شکلات

به گزارش اقتصادنیوز، این شرکت که در حوزه‌های مختلف شکلات و شیرینی، مواد غذایی، غذای حیوانات، نوشیدنی و ... فعالیت می‌کند، تنها ۲۹ برند در بخش شکلات دارد که از جمله آنها می‌توان به برندهای معروف شکلات میلکی وی، ام‌اند ام، توییکس و اسنیکرز اشاره کرد. آدامس اوربیت هم که برند بسیار معروفی است، توسط یکی از شرکت‌های تابعه مارس، به نام ریگلی مدیریت می‌شود.فارست جونیور (که در ۱۹۳۱ متولد شد و در ژوئیه ۲۰۱۶ از دنیا رفت)، جان (متولد ۱۹۳۵) و ژاکلین (متولد ۱۹۳۹) بعد از مرگ پدرشان در سال ۱۹۹۹ وارثان امپراتوری مارس شدند. درحال‌حاضر، جان و ژاکلین هر کدام مالک یک‌سوم سهام شرکت هستند و به این ترتیب، سی و سومین افراد ثروتمند دنیا از سوی مجله فوربس اعلام شده‌اند. رهبری شرکت مارس الان به فرزندان این خواهر و برادر، یعنی نسل چهارم خانواده منتقل شده است. فروش شرکت مارس که ۷۲ هزار نیروی کار در بیش از ۷۰ کشور دنیا دارد، به ۳۵ میلیارد دلار رسیده است. جان که در سال ۱۹۵۸ ازدواج کرده، صاحب سه فرزند است. ژاکلین هم که از سال ۱۹۸۲ به فعالیت در شرکت خانوادگی مشغول شد و در سال ۲۰۰۱ اعلام بازنشستگی کرد، دو بار ازدواج کرده که هر دو ازدواج او به جدایی انجامیده است. او از ازدواج اولش، صاحب سه فرزند است.

   شرکت مارس که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مواد غذایی در دنیا محسوب می‌شود، در سال ۱۹۱۱ توسط فرانک مارس تاسیس شد. فرانک که درست کردن آب‌نبات را از مادرش     آموخته بود، در ۱۹ سالگی شروع به فروش شکلات و آب‌نبات کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید