هوای پایتخت با میانگین ۹۰ در شرایط سالم قرار گرفت

کدخبر: ۳۲۰۳۰۳
اقتصاد نیوز: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران،‌ در حال حاضر هوای پایتخت با میانگین ۹۰ در شرایط سالم قرار دارد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا،‌ بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در صبحگاه روز پنجشنبه (۱۹ دی ۹۸)، انباشت آلاینده‌ها ‌همراه با افزایش تردد خودروها سبب برقراری شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس در برخی مناطق خواهد شد؛ هر چند با بارش رگبار برف و گاهی وزش باد از غلظت آلاینده‌ها کاسته خواهد شد.

به تدریج با روند افزایش سرعت باد تا ساعات بعدازظهر شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم شده و کیفیت هوا در شرایط مطلوب قرار خواهد گرفت. در شامگاه پنجشنبه با افزایش ترافیک و کاهش سرعت باد در مناطق پرتردد، کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

در صبح روز جمعه (۲۰ دی‌ماه) نیز در برخی مناطق شاهد افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا خواهیم بود که ناشی از انباشت آلاینده‌ها از شب گذشته و عدم وزش باد مؤثر خواهد بود. طی روز نیز با تداوم این شرایط جوی انتظار می‌رود افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها نسبت به روز قبل مشاهده شود، به ویژه در مناطق پرتردد با تجمع آلاینده‌ها و به‌ تبع آن شرایط نامطلوب کیفیت هوا روبه‌رو خواهیم شد.

همچنین در ساعات پایانی جمعه با افزایش سرعت باد و افزایش میزان ناپایداری همراه با رشد ابر، از غلظت ذرات معلق نسبت به روز قبل کاسته خواهد شد و به دنبال آن بهبود کیفیت هوا در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اطلاعات شرکت کنترل کیفیت هوا، کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته پایتخت با میانگین ۱۱۵ در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و کیفیت هوا هم اکنون نیز با میانگین ۹۰ در شرایط سالم قرار دارد.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید