تمدید تعطیلات سال نو چین با افزایش تلفات ویروس کرونا

کدخبر: ۳۲۲۹۷۰
اقتصادنیوز: همزمان با افزایش تلفات کروناویروس در چین، مقامات این کشور از تمدید تعطیلات آغاز سال نو خبر دادند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، بنابر اعلام مقامات چین تعداد قربانیان کروناویروس در این کشور به ۸۰ تن افزایش پیدا کرده و حدود ۳۰۰۰ نفر نیز به این ویروس آلوده شده‌اند.  

به گفته مقامات چین به منظور مقابله با گسترش هرچه بیشتر کروناویروس تعطیلات آغاز سال نو در این کشور به مدت سه روز افزایش پیدا کرده است.

شبکه خبری بی‌بی‌سی گزارش داد: امروز (دوشنبه) نخست وزیر چین به شهر «ووهان»، پایتخت استان هوبئی و کانون شیوع کرونا ویروس سفر کرد. تعداد تلفات کروناویروس در این استان از ۵۶ تن به ۷۶ مورد رسیده و چهار قربانی نیز از ساکنان شهرهای دیگر چین بوده‌اند. شهر ووهان به حالت قرنطینه درآمده و رفت و آمد در برخی شهرهای دیگر نیز ممنوع شده است.

دست‌کم ۴۲ مورد ابتلا به کروناویروس در خارج از مرزهای چین از جمله تایلند، ایالات متحده، استرالیا، سنگاپور، تایوان، مالزی، فرانسه، ژاپن، کره جنوبی، ویتنام، نپال، پرتغال و کانادا گزارش شده که تقریبا تمامی این مبتلایان به تازگی به شهر ووهان سفر داشته اند. این ویروس در کشورهای دیگر تلفات جانی نداشته است.

کروناویروس عامل عفونت مزمن تنفسی است و در حال حاضر روش درمان و واکسنی برای مقابله با آن وجود ندارد.

در همین رابطه و به منظور تسهیل و سرعت بخشیدن به ارائه خدمات درمانی به افراد مبتلا، ساخت دو بیمارستان جدید در شهر ووهان آغاز شده و تولید ماسک و کاورهای محافظ در کارخانه‌ها تسریع شده است.

سفر دبیرکل سازمان جهانی بهداشت به چین

همچنین خبرگزاری رویترز در خبری به پیام توئیتری دبیرکل سازمان جهانی بهداشت (WHO) اشاره کرد که در آن آمده است: برای مشورت و رایزنی با مقامات چین و کارشناسان سلامت به این کشور سفر می‌کنم.

وی در پیام خود نوشت: به دنبال آن هستیم تا همکاری خود را با مقامات این کشور تقویت کرده و اقدامات حفاظتی بیشتری را در برابر شیوع این ویروس ارائه کنیم.

کروناویروس به یک گروه خاص از ویروس‌ها اطلاق می‌شود و واژه "کروناویروس" از کلمه لاتین "corona" یا کلمه یونانی "κορώνη" به معنی تاج یا هاله گرفته شده است. این واژه به مشخصه ظاهری ویریون‌ها (شکل عفونی ویروس) که در زیر میکروسکوپ الکترونی دیده می‌شود، اشاره دارد که حاشیه‌ای از سطح بزرگ و پیازدار داشته و یادآور تصویری از یک تاج سلطنتی یا تاج خورشیدی است. نسخه ویروسی شایع شده در چین نیز یکی از سویه‌های جدید کروناویروس‌هاست که با عنوان 2019nCoV نامگذاری شده است. کروناویروس‌ها در بدن انسان موجب بروز عفونت‌های تنفسی و بیماری‌هایی شبیه سرماخوردگی و در موارد حادتر ذات‌الریه می‌شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید