مجموعه اکوموتیو

کدخبر: ۳۳۴۳۸۲
اقتصادنیوز: صنعت بیمه یکی از صنایعی است که از فضای استارت‌آپی و نوآوری دور نیست و چند استارت‌آپ شناخته‌شده در این صنعت مطرح هستند. با این حال هنوز هم امکان ورود استارت‌آپ‌های نوآور در این صنعت فراهم است. استارت‌آپ مرکوری یکی از این استارت‌آپ‌ها است که با یک نیازسنجی مناسب توانسته است قسمتی از این بازار را از آن خود کند. در ادامه گفت‌وگویی با یکی از هم‌بنیان‌گذاران این استارت‌آپ داشتیم:

به گزارش اقتصادنیوز، 

من فاطمه والی، بنیان‌گذار و مدیر مارکتینگ شرکت «هرمس شریف» هستم. شرکت هرمس شریف در زمینه فناوری‌های مالی و بیمه فعال است؛ یکی از محصولات شرکت به نام «مرکوری» است که مرتبط با بیمه بدنه هوشمند سفر است.

شرکت هرمس غالبا در حوزه فناوری‌های مالی و بیمه فعالیت دارد و قصد دارد یک استودیو برای تیم‌های فین‌تک (Fin-tech) و اینشورتک (Insure-tech) باشد؛ درحال‌حاضر نیز تیم‌هایی در این شرکت در حوزه بانکی فعالیت دارند. یکی از محصولات شرکت هرمس «مرکوری» است؛ مرکوری یک اپلیکیشن صدور آنلاین بیمه بدنه هوشمند است که ورژن حال‌حاضر آن، بیمه بدنه را ارائه می‌دهد؛ افرادی که بیمه بدنه سالانه ندارند، می‌توانند خودروی خود را بدون مراجعه حضوری و صرفا با ارسال تصاویر خودرو بیمه کنند و بیمه بدنه در عرض ۳۰ دقیقه صادر می‌شود. کسب‌وکار ما از اسفند ۹۵ شروع به فعالیت و تحقیق از شرکت‌های بیمه‌ای کرد و در شهریور ۹۷ شرکت تاسیس شد و در اسفند ۹۷ اپلیکیشن راه‌اندازی شد. هسته اولیه تیم شامل ۵ نفر است.

برای شروع کسب‌وکار طی تحقیقات بازار که از طریق مصاحبه با افراد انجام می‌شود، متوجه شدیم که تنها ۳ درصد اشخاص با بیمه شخص ثالث، بیمه بدنه خودرو نیز دارند. در این بین متوجه شدیم قیمت بالای بیمه بدنه سالانه و عدم استفاده مستمر از خودرو و همچنین اتلاف زمانی که شخص باید برای گرفتن بیمه بدنه صرف کند، باعث شده که به‌رغم خسارت‌هایی که متحمل می‌شوند، از بیمه بدنه سالانه استفاده نکنند. این دلایل باعث شد به سمتی برویم که یک بیمه بدنه ارائه دهیم که شخص هر زمان که نیاز دارد، بیمه بدنه با قیمت پایین دریافت کند؛ و از طرفی نیز پروسه بیمه کردن آن، زمان زیادی از اشخاص نگیرد. در نهایت به فکر ایده ارائه بیمه کوتاه‌مدت، ارزان و راحت افتادیم.

ورود به صنعت بیمه با چالش‌های بسیاری همراه بود اما ما در تمام چالش‌های خود در زمینه‌های فنی به یک اصل نهایی رسیدیم و آن این است که در تمام تصمیم‌گیری‌های تاثیرگذار حتما یک پلن B (نقشه دوم) داشته باشید! شرایطی مانند قطع شدن اینترنت ممکن است مساله‌ساز شوند و در این زمینه با اینکه سرویس ما برپایه اینترنت است ولی همچنان باید بتوانیم از سرویس‌های بومی خود استفاده کنیم. چالش دیگر در مسائل فنی وجود تحریم‌ها است و ممکن است یک سرویس در ماه بعدی به‌دلیل تحریم ارائه نشود به همین دلیل باید خود را برای تمام اتفاقات آماده کنیم. یک چالش دیگر در زمینه مارکتینگ داشتیم و آن اعتماد کاربران بود که غالبا به یک نرم‌افزار برای بیمه اعتماد نمی‌کردند که درحال‌حاضر نیز همچنان با این چالش مواجه هستیم اما با تولید محتوای درست و ارائه اپلیکیشن به‌صورت حضوری به سمت اعتمادسازی و رفع این چالش رفتیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید