انتخاب لباس چند روز از عمرمان را هدر می‌دهد؟

کدخبر: ۳۶۹۳۴۲
اقتصادنیوز:یکی از شوخی‌های رایج با خانم‌ها که تقریبا در همه کشورهای جهان مصطلح است، زمان زیادی است که آن‌ها برای آماده شدن به منظور بیرون رفتن به خصوص اگر برای مهمانی یا جلسه مهمی باشد، اختصاص می‌دهند.
انتخاب لباس چند روز از عمرمان را هدر می‌دهد؟
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خراسان یکی از گلایه‌های بعضی شوهرها هم از خانم‌شان، به همین موضوع ارتباط دارد. در این بین، شاید باورتان نشود اما نتایج یک پژوهش جدید نشان داده است که خانم‌ها به‌طور متوسط حدود یک سال از عمرشان را به تصمیم‌گیری درباره این‌که چه لباسی بپوشند، می‌گذرانند یا به عبارتی دیگر برای انجام این کار، هدر می‌دهند!

   دردسرهای «چی بپوشم؟»

بر اساس این تحقیقات که در لندن انجام شده، هر خانم به‌طور میانگین حدود ۲۸۷ روز از عمرش را در مقابل کمد لباسش می‌گذراند در حالی‌که به این فکر می‌کند که برای مهمانی یا محل کار، دورهمی دوستانه و ... چه لباسی بپوشد؟
و از این جالب‌تر این است که این تحقیقات نشان داده   خانم‌ها هر روز صبح حدود 15دقیقه از وقت‌شان را درخصوص این‌که چه بپوشند، فکر می‌کنند آن هم در حالی که شب قبل به همین میزان درباره لباس‌های‌شان فکر کرده‌اند! همچنین و در بیشتر موارد دو لباس را انتخاب می‌کنند و بعد از پرو انتخاب نهایی را انجام می‌دهند. نکته قابل توجه دیگر نتایج این پژوهش، آن‌جاست که خانم‌ها اگر قرار باشد شب به مهمانی بروند مدت زمان انتخاب لباس بیشتر   و حدود 20دقیقه است و اگر قرار باشد به سفر بروند، انتخاب لباس‌ها چیزی در حدود یک ساعت زمان می‌برد اما ماجرای سفر به همین‌جا ختم نمی‌شود و با وجود برنامه‌ریزی‌های انجام شده اما بیشتر خانم‌ها در سفر روزها حدود 10دقیقه و عصرها نیز حدود10 دقیقه درگیر انتخاب لباس خود هستند.
به همه این موارد باید حدود 20دقیقه دیگر اضافه کرد تا خانم‌ها آماده خارج شدن از خانه شوند. نتایج این پژوهش به طور مفصل‌تر در سایت psychologytoday.com منتشر شده است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید