کدام شهرهای ایران همچنان قرمز هستند؟ / جدول به تفکیک استان

کدخبر: ۳۷۷۲۱۲
​پس از گذشت دو هفته از تعطیلی‌ها و محدودیت‌های گسترده در کشور، بسیاری از شهرها از وضعیت قرمز خارج شده و نارنجی یا زرد شدند. اما برخی دیگر از شهرها همچنان وضعیت قرمز دارند.
کدام شهرهای ایران همچنان قرمز هستند؟ / جدول به تفکیک استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه‌ اطلاع‌رسانی و پایش آثار اقتصادی کرونا؛  بر اساس آمار منتشر شده از سوی وزارت کشور تعداد شهرهای قرمز با کاهش قابل توجهی نسبت به هفته‌های گذشته به ۶۴ شهر رسیده است. اما پراکنش شهرهای قرمز کشور در استان‌های مختلف، وضعیت قابل تاملی دارد. از ۶۴ شهر قرمز، ۴۲ مورد تنها در هفت استان قرار دارند و استان‌های فارس و گلستان به ترتیب با ۱۱ و ۹ شهر قرمز در صدر فهرست استان‌های آلوده به ویروس کرونا قرار دارند.

همچنین استان‌های قزوین، مازندران، اصفهان، خراسان رضوی و گیلان نیز با تعدادی پنج یا چهار شهر قرمز در رتبه‌های بعدی قرار دارند. نگاهی به صدرنشینان فهرست نشان می‌دهد که عمدتا استان‌های مقصد گردشگری در معرض آلودگی بیشتر قرار دارند. این نکته اهمیت متوقف کردن سفرها را برجسته‌تر از قبل می‌کند. لازم است که شهروندان ایرانی برای حفاظت از جان خود و دیگر هموطنان از هر گونه مسافرت غیرضروری پرهیز نمایند.

اما در مقابل این آمار، می‌توان از استان‌هایی که کمترین میزان آلودگی را دارند، یاد کرد. سه استان بوشهر، هرمزگان و خوزستان به ترتیب پاک‌ترین شهرهای کشور هستند که کمترین شهرهای قرمز و نارنجی و بیشتری تعداد شهرهای زرد را داشته‌اند. خبر تلخ آن که در ایران هیچ شهرستانی سفید نیست.جدول زیر ۶۴ شهر قرمز تا ۱۵ آذر ماه را به تفکیک استان دسته‌بندی کرده است.

 

کروناااااا

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید