معرفی جدیدترین ثروتمند جهان

کدخبر: ۳۷۷۷۱۲
اقتصادنیوز: شرکت بیون‌تک که در سال ۲۰۰۸ میلادی تاسیس شده، از ۱۰ سال پیش وارد بورس شده و تا پیش از کشف واکسن کووید-۱۹ در زمینه یافتن داروی درمان انواع سرطان فعالیت داشت.
معرفی جدیدترین ثروتمند جهان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل یورونیوز  از اوگور شاهین، مدیرعامل ترک تبار شرکت آلمانی بیون‌تِک که با همکاری شرکت فایزر موفق به کشف و تولید واکسن کووید-۱۹ شده به فهرست ۵۰۰ فرد ثروتمند جهان پیوست.

 
به گزارش یورونیوز، تنها دو روز پس از تایید کارآیی واکسن تولید شده توسط دو شرکت بیون‌تک و فایزر توسط بریتانیا، ثروت آقای شاهین تحت تاثیر رشد قیمت سهام شرکتی که او با همکاری همسرش اوزلم توره‌چی تاسیس کرده به ۴.۱۶ میلیارد یورو (۵.۰۶ میلیارد دلار) رسید تا او بر پایه شاخص میلیاردهای بلومبرگ به عنوان چهار صد و نو و سومین ثروتمند جهان شناخته شود.
 
قیمت سهام شرکت بیون‌تک از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون به جهش ۲۵۰ درصدی مواجه شده است. شرکت بیون‌تک که در سال ۲۰۰۸ میلادی تاسیس شده، از ۱۰ سال پیش وارد بورس شده و تا پیش از کشف واکسن کووید-۱۹ در زمینه یافتن داروی درمان انواع سرطان فعالیت داشت.
 
در حال حاضر مجموع ارزش سهام شرکت بیون‌تک به ۲۳ میلیارد و ۶۱۳ میلیون یورو(۲۸.۶ میلیارد دلار) رسیده که آقای شاهین حدود ۱۷ درصد آن را در اختیار دارد.
 
به نوشته نشریه آلمانی ولت، آقای شاهین هم اکنون ۳۴امین شهروند ثروتمند آلمان است.
 
آقای شاهین بلافاصله پس از شیوع ویروس کرونا در ووهان چین، تمام توان شرکت بیون‌تک را برای کشف و ساخت واکسن بیماری کووید-۱۹ بسیج کرد. او در ژانویه گذشته پیش‌بینی کرده بود که این ویروس در تمام جهان شیوع پیدا می‌کند و بیماری کووید-۱۹ را عالم‌گیر خواهد کرد.
 
پدر آقای شاهین پس از جنگ دوم جهانی از ترکیه به آلمان مهاجرت کرد تا به عنوان کارگر در کارخانه فورد در شهر کلن مشغول بکار شود. خانم توره‌چی نیز فرزند یک پزشک ترکیه‌ای است که به همراه همسرش از استانبول به آلمان مهاجرت کرد و در شهر کوپلنهاگ مستقر شد. آنها در سال ۲۰۰۰ با یکدیگر آشنا شدند و در سال ۲۰۰۱ به طور رسمی ازدواج کردند. آقای شاهین در حل حاضر ۵۵ سال دارد و همسرش نیز ۵۳ ساله است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید