نگرانی از برگشت وضعیت هشدار به هرمزگان

کدخبر: ۳۸۶۴۶۱
استاندار هرمزگان گفت: نگران این هستیم که با کاهش استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، موجب خروج استان از وضعیت آبی و رفتن به وضعیت زرد، نارنجی و یا قرمز شود.
نگرانی از برگشت وضعیت هشدار به هرمزگان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛  فریدون همتی استاندار هرمزگان در نشست ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: با همکاری مردم و تلاش مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، پزشکان، پرستاران، کادرهای درمانی و بهداشتی، نیروهای بسیج و سایر عوامل، هرمزگان در وضعیت آبی شیوع کرونا قرار دارد اما با این وجود، گزارش‌های جدید نشان دهنده کاهش استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری و پروتکل‌های بهداشتی در هرمزگان است.

وی بیان داشت: همچنین تعداد بیماران بستری ناشی از ویروس کرونا نیز در هرمزگان رو به افزایش است که

 مردم همچنان باید با جدیت استفاده از ماسک، رعایت فاصله، نداشتن تجمع‌ها و برگزار نکردن دورهمی ها و مهمانی ها را رعایت کنند.

استاندار هرمزگان خواستار جدیت مردم استان در رعایت این موارد برای پیشگیری از بیماری کووید ۱۹ شد.

همتی ادامه داد: مراسم‌هایی همانند نماز جمعه با مجوز ستاد کرونا و با یک چهارم ظرفیت و رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شوند و از همه امامان جمعه استان می‌خواهیم تا در خطبه‌ها مواردی در خصوص اهمیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی،  فاصله گذاری و استفاده از ماسک را برای مردم مطرح کنند تا این اصول همچنان با جدیت مورد توجه باشند.

وی با بیان اینکه در روزهای اخیر حجم زیادی از مسافران وارد هرمزگان شده‌اند، تصریح کرد: با تصمیم ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا، هیچ‌گونه خدماتی در پارک ها، بوستان ها، سواحل و همچنین در بنادر پل و چارک برای انتقال خودروی گردشگران به جزایر قشم و کیش ارائه نمی‌شود و انتظار داریم مردم از سفرهای غیرضروری خودداری کنند.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان گفت: تیم‌های کنترل و مراقبت در ورودی‌های استان مستقر می‌شوند و فرمانداران و نیروی انتظامی در سراسر هرمزگان باید این مصوبه را اجرایی و مسافران را نسبت به بازگشت و حضور نیافتن در هرمزگان تشویق کنند.

وی افزود: طبق بررسی‌های صورت گرفته بخشی از مسافران ورودی به هرمزگان به دعوت اقوام خود به این استان سفر کرده‌اند که از خانواده‌ها می‌خواهیم از دعوت اقوام و آشنایان خود در این شرایط شیوع کرونا به استان خودداری کنند.

همتی بیان داشت: مردم هرمزگان نیز از هرگونه سفر غیرضروری به دیگر استان‌ها و حتی سفرهای غیرضروری درون استانی به شهرها و روستاها اجتناب و پرهیز کنند.

وی  از مردم خواست تا حضور غیرضروری خود در بازارها و دیگر محیط های اجتماعی را نیز کاهش دهند و در صورتی که برای رفع خستگی در ساحل حضور می‌یابند به طور حتم در خودروی خود حضور داشته باشند و فاصله با دیگر افراد را رعایت کنند تا تجمعی صورت نگیرد.

استاندار هرمزگان عرضه قلیان را یکی از کانون های انتشار ویروس کرونا دانست و اظهارداشت: عرضه قلیان به ویژه در سواحل ممنوع است و نیروی انتظامی باید با دقت این مورد را کنترل و از آن جلوگیری و با متخلفان نیز برخورد کند.

همتی یادآورشد: همه ما باید با همکاری یکدیگر این مجموعه موارد را رعایت کنیم تا هرمزگانی بدون کرونا داشته باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید